Onuitroeibaar

In case you don’t read Dutch, here’s a piece about Dutch export in my Dutch English:

www.beteronderwijsnederland.nl/blogs/2014/12/unscience-and-education/

The rest of this page is in Dutch, about Dutch export being re-imported again. Update 6 juni 2019. Op 5 juni was ik weer in Hilversum, nu voor mens en natuur. Meer daarover hier:

www.beteronderwijsnederland.nl/blogs/2019/06/hilversum-5-juni-2019-curriculum-nu-in-het-gooiland-hotel/

Op 29 mei was ik bij

www.beteronderwijsnederland.nl/blogs/2019/05/curriculum-nu-in-het-gooiland-hotel-29-mei-2019/

voor rekenen en wiskunde. Dit is 1 van onafhankelijke “experts” die geraadpleegd worden:

www.uu.nl/medewerkers/RKeijzer

Dat TAL-project is nu weer leidend voor @curriculum_nu:

www.beteronderwijsnederland.nl/blogs/2019/05/curriculum-nu-trekt-tal-door-het-vo-in/

TAL was eerder leidend voor dit export produkt:

 

Unscience and education

Een week voordat ik 60 word is de eclips 20 jaar geleden. Dan sluit de feedback termijn voor @curriculum_nu. Dit is uit een stuk van het   bestuur voor @minOCW. Het is 16-8-1999, onthoud die datum. De hogere doelen zijn nu grote opdrachten geworden.

 

De laatste figuur uit www.nieuwarchief.nl/serie5/pdf/naw5-2010-11-3-173.pdf  is illustratief. De “hogere doelen” zoals die vervolgens door de huisdidacticus van de vereniging werden vastgelegd in

www.beteronderwijsnederland.nl/wp-content/uploads/2014/12/stb-2010-265.pdf

hebben dan ook geleid tot de (ook geen) . En meer:

www.icme13.org/files/ppt/European-didactic-traditions-Netherlands.pdf

U ziet, de Freudenthalgroep is nog steeds overal en allesbepalend aanwezig. In Nederland is dit het logisch vervolg op haar TAL campagne tegen het rekenonderwijs:

U leest het goed en Wouter zegt het.

De moderne kerkgeschiedenis in de eigen woorden van de TAL-Freudenthalgroep:

www.icrme.net/uploads/1/0/9/8/109819470/rme_encyclopaediamathed.pdf

Alles kon:

Werkelijk alles:

Aldus een jarenlang bestuurslid over de hogere doelen. De rekenkwis blijft leerzaam:

DE GROTE REKENKWIS (met nieuwe breinbrekers)

 

Ondertussen ligt @curriculum_nu op schema.

www.beteronderwijsnederland.nl/blogs/2016/12/waar-staan-we-nu-met-het-reken-en-wiskundeonderwijs/

En toen kwam dit nog. Pinksteren 2019. Ik drukte op RT bij een vraag waarom een tweet verwijderd was.

 

Later die tweede Pinksterdag zag ik dit 1-2-tje:

 

En pas nu (12 juni) zie ik:

 

Zo, volgens Jelmer doet Joost dat vaker, extreemrechtse drek RT-en. Roept hij hier achter mijn rug vanachter zijn blok. Onder www.beteronderwijsnederland.nl/blogs/2014/12/unscience-and-education/ schreef ik:

This blog was written long before #Schnabel2032 and all that. The author does not acknowledge the prog-trad dichotomy. Neither does he understand what the “Dutch variant of the Govean hyaena pack that is after the progressives” refers to. Or the Hirsch/knowledge crowd for that matter. Let alone the red brigades and the narrow and disingenuous that are actually pushing DI linked to knowledge as the sole solution to what ails education. The author does know one of the people referred to in a certain Red Brigades tweet.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie