Informatie gevraagd over cijfermanipulatie b.v. door inzetnormen
Hierbij wil ik zoveel als mogelijke informatie verzamelen over de invloed van o.a. de inzetnormen op het cijfergedrag van docenten. In mijn omgeving, lees HBO, komt het regelmatig voor dat je als docent “gestraft” wordt voor studenten die onvoldoendes halen. De oorzaak van de onvoldoende wordt hierbij niet betrokken. {Gebrek aan kennis, liefdesverdriet, mantelzorg, psychische problemen etc. alles telt}
Een voorbeeld betreft de inzet voor de begeleiding van afstudeerstages.
Norm oud: 60 klokuren per nieuwe student en 30 klokuren per gezakte mits deze bij
hetzelfde onderwerp blijft.
