Weer blijkt een onderwijsvernieuwling op drijfzand gebouwd:
de zelfsturende leerling ???? nos.nl/artikel/444281-mbo-betrekt-ouders-bij-onderwijs.html
Welke onderwijs(des)kundigen hebben er nu de grootheid om excuses te maken voor hun ondoordachte adviezen? Waarom vonden ze het onnodig om naar de mensen uit de praktijk te luisteren? Waarom moesten er zoveel leerlingen de dupe worden van hun ficties? Leren ze van hun fouten of verstoppen ze zich weer?
De leraren weten dat al lang
De leraren weten dat al lang en proberen te overleven onder het regime van de competentologen.
“Wij zijn een van de
“Wij zijn een van de opleidingen waar opnieuw het meester-gezel-principe is ingevoerd. De jongeren krijgen een beetje theorie, maar de hoofdmoot is dat ze een aantal jaren meewerken met een oude rot en op die manier het vak leren. Vanuit alle staten komen onderwijsmensen kijken hoe we dat doen. Terwijl het eigenlijk heel ouderwets is.”
Dat wordt dan weer de volgende paradigmashuffle voor onderwijs(des)kundigen.
Zie www.nrc.nl/carriere/2012/11/26/leiders-en-loodgieters/
Die laatste vraag mag Henk
Die laatste vraag mag het FI/NVvW-bestuur zich wel aantrekken, zeker na de uitbarsting deze week:
www.beteronderwijsnederland.nl/forum/when-academic-disagreement-becomes-harassment-and-persecution
NWO is ook nog niet echt wakker trouwens:
www.beteronderwijsnederland.nl/forum/mbo-rekenen
Richtinggevend blijft:
www.fisme.science.uu.nl/en/fius/rmeconference/2011/handouts/vanderkooij_sat/presentation_vanderkooij.pdf