Comments disabled

Bijgewerkt op 17-8-2020.

Triest om te zien hoe Marja besodemieterd werd. Onder het filmpje www.youtube.com/watch?v=18Av1_-S_Ko over de CGO-kennisbases zijn reacties niet mogelijk. NB voor rekenen is dit al met 2/3=0,66 in de figuur hier beneden, @curriculum_nu is bepaald niet van vandaag of gisteren. In het blauwe boekje tekende @doekleterpstra voor de leugen in de tweede bullet op pagina 6.

 

Ook www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=6-a64Dhw5L8 van @pauldrijvers over 10-hoeken met straal 10 (wie niet weg is is gezien) en vimeo.com/89583763 van @profkeithdevlin staan op slot.

Het filmpje van de lector-professor  in Utrecht gaat over de speerpunten van @SLO_nl en de Freudenthalgroep. Drijvers, jarenlang bepalend voor wiskunde bij @hetCvTE, genoemd (maar niet met name) in dit geborneerde schrijven van Mevrouw Wooning:

 

De correspondentie is beter na te lezen hier: www.beteronderwijsnederland.nl/wp-content/uploads/2016/08/GRMenzo.pdf.

Deze Drijvers zit ook bij de onderwijs2032/@curriculum_nu club van Koeno Gravemeijer, wiens promovenda hieronder spreekt. Juist Drijvers werd door de @deVSNU naar voren geschoven als expert voor rekenenwiskunde. De promovenda was de enige geraadpleegde wiskundige (terzijde: bij Gravemeijer en Drijvers promoveren geen wiskundigen)  waarvan de @curriculum_nu club de naam kon of wilde (je weet het niet) noemen. Dit schreef ze in @nrc:

 

Het derde filmpje is van een Stanford professor in het circuit van Jo Boaler waar @curriculum_nu en de Freudenthalgroep achteraan lopen. En tja, dat eerste filmpje is kennelijk van @minOCW zelf, en gaat over de CGO-kennisbases voor de lerarenopleidingen van toen nog de hbo-raad van Doekle Terpstra, met name ook over rekenen op de pabo. In dat filmpje speelt @marcvzanten een hoofdrol.

Marc van Zanten, wie is dat?

 

De tweede man van links. U kent hem wellicht al van zijn uitlatingen in vak @SLO_nl van  het twitter stadion tijdens de hoorzittingen over de #rekentoets, zie www.beteronderwijsnederland.nl/blogs/2015/06/rabiate-tegenstanders-rekentoets-en-22-verdwenen-miljoenen/ en de twitternotulen www.beteronderwijsnederland.nl/wp-content/uploads/2017/01/ProMemoriedeHoorzitting.pdf in de bijlagen daaronder.

In die kennisbasis rekenen voor de pabo staat nog steeds deze figuur:

Die kennisbasis en met name ook de figuur is nog steeds richtinggevend (zie www.beteronderwijsnederland.nl/blogs/2016/12/waar-staan-we-nu-met-het-reken-en-wiskundeonderwijs/) maar comments zijn disabled. Dat is vreemd, zelfs @Leraar24 laat commentaar toe. Alleen wordt daar dan weer weinig gebruik van gemaakt. Interessant om te zien wat er gebeurt bij reacties.

Onder www.leraar24.nl/curriculumontwikkeling-in-singapore/ stond 1 reactie van mij dacht ik, maar die is weg. Waarom Nederland in Singapore moet shoppen voor onderwijs blijft de vraag. De link naar  juffemke.nl/2015/12/04/smullen-in-singapore/ is opmerkelijk. Het lijstje namen daar laat goed zien hoe de onderwijscooperatie van voor en door de sectorraden en @minOCW werd, met leraren van het jaar op weg naar @curriculum_nu.

Onder www.leraar24.nl/21e-eeuwse-vaardigheden-in-het-onderwijs-leerlingen-voorbereiden-op-de-toekomst/ stond 1 reactie. Daar heb ik er net (7-8-2020) eentje bijgezet. Dit is propaganda op weg naar @curriculum_nu. De video www.leraar24.nl/handelingsmodel-rekenen/ is weg. Fraai is dat, stonden daar geen reacties onder die ook weggegooid zijn?

Onder www.leraar24.nl/hoe-biedt-virtual-reality-meerwaarde-voor-de-rekenles/ heb ik net een reactie gezet, met een vraag aan nivoz.nl/nl/inaugurele-rede-rob-martens-onderwijsonderzoek-en-de-relatie-met-de-praktijk#comment_369033f2c196c1c44c0ee2077941ad1f. Maar rondspeurend op de site van @leraar24 zie ik dat diens RdMC (nu Look) niet meer wordt genoemd. Dat had ik gemist, het is al weer een tijdje sinds www.beteronderwijsnederland.nl/blogs/2011/07/wat-is-de-opbrengst-van-leraar-24/. Zie www.leraar24.nl/over-leraar24/ voor de huidige partners.

De clip www.leraar24.nl/rekenen-in-beeld-met-ffrekenen/ was op de school van Jelmer Evers maar is ook weg, met alle reacties. Je komt nu terecht bij een pagina met een filmpje van Kees Hoogland, die we in dat andere filmpje op die school zagen. Voorbij de taligheid is nu al het rekenen met plaatjes. Deze dus, wel weer met een foto van de school van Jelmer: www.leraar24.nl/51343/leren-rekenen-met-beelden/. Eens kijken, is dat een nieuwe versie van www.leraar24.nl/rekenen-in-beeld/? Zo te zien wel. De kritische reacties zijn allemaal weggehaald.

Onder www.leraar24.nl/247137/zo-gebruiken-leraren-flipping-the-classroom/ heb ik net een reactie neergezet. In dit filmpje mag Jelmer Evers concluderen met dat wie het niet zo doet zo als hij het doet zijn leerlingen eigenlijk tekort doet. Ben benieuwd hoe lang mijn reactie er blijft staan.

Onder

www.beteronderwijsnederland.nl/blogs/2018/12/wiskunde-kritiek-1/

is het wel mogelijk om reacties te plaatsen. Dat is het mooie van twitter en dit forum. Een oud-bestuurslid van @bestuurbon verbaast zich hieronder over wat de staatsomroep ons brengt. Terecht natuurlijk. Curieus is dan de reactie van @curriculum_nu ontwikkelteamleraar Marco ten Hoff:

Marco klaagt op twitter over de tekst boven deze screenshot en heeft het daarbij over mijn werkgever. Maar op (veel) eerdere vragen over @curriculum_nu gaf hij geen antwoord. Later zag ik deze curieuze suggestie die helemaal niets te maken heeft met een tweet van AvdM zoals hij nu suggereert.

Meer weten over de onderlinge samenhang der dingen en het scheppen van een nieuw type leraar?

www.beteronderwijsnederland.nl/blogs/2015/09/de-stilte-rond-de-onderwijscooperatie-antwoord/

Persoonsvorming en wiskunde?

www.fisme.science.uu.nl/wiki/index.php/Wiskunde_voor_Morgen

Zie verder

komenskypost.nl/?p=1183

Met de opkomende gedachte dat de

www.beteronderwijsnederland.nl/blogs/2014/12/unscience-and-education/

Eduquack, denk aan de oratie van Anne van Streun bijvoorbeeld:

www.nieuwarchief.nl/serie5/pdf/naw5-2002-03-4-294.pdf

Geef als eerste een reactie

Laat een reactie achter