Comments disabled

Comments are not allowed under

www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=6-a64Dhw5L8

(10-hoeken met straal 10, wie niet weg is is gezien)

vimeo.com/89583763

(filmpje van Jo Boaler supporter, een toekomstbeeld zoals door sommigen zo graag gezien)

www.youtube.com/watch?v=18Av1_-S_Ko

(de CGO-kennisbases, met 2/3=0,66, @curriculum_nu is niet van vandaag of gisteren)

Lange zin, goed lezen: het eerste filmpje gaat over de speerpunten van @SLO_nl en de lector-professor van de Freudenthalgroep in Utrecht en de onderwijs2032/@curriculum_nu club van Koeno Gravemeijer, wiens promovenda hieronder spreekt, de enige geraadpleegde wiskundige waarvan de @curriculum_nu club de naam kon of wilde (je weet het niet) noemen.

 

Het tweede filmpje is van een Stanford professor in het circuit van Jo Boaler.  Het derde filmpje gaat over de CGO-kennisbases voor de lerarenopleidingen van toen nog de hbo-raad van Doekle Terpstra. In dat laatste filmpje ook:

U kent de tweede man van links ook van zijn uitlatingen voor vak @SLO_nl tijdens de hoorzitting over de #rekentoets:

www.beteronderwijsnederland.nl/blogs/2015/06/rabiate-tegenstanders-rekentoets-en-22-verdwenen-miljoenen/

In de kennisbasis rekenen voor de pabo staat bijvoorbeeld deze figuur:

Nog steeds richtinggevend helaas:

www.beteronderwijsnederland.nl/blogs/2016/12/waar-staan-we-nu-met-het-reken-en-wiskundeonderwijs/

Comments disabled dus. Vreemd, zelfs @Leraar24 laat commentaar toe. Alleen wordt daar dan weer weinig gebruik van gemaakt.

www.leraar24.nl/curriculumontwikkeling-in-singapore/

www.leraar24.nl/21e-eeuwse-vaardigheden-in-het-onderwijs-leerlingen-voorbereiden-op-de-toekomst/

www.leraar24.nl/handelingsmodel-rekenen/

Hee, die is weg. Het kon erger:

www.leraar24.nl/hoe-biedt-virtual-reality-meerwaarde-voor-de-rekenles/

www.leraar24.nl/rekenen-in-beeld-met-ffrekenen/

www.leraar24.nl/rekenen-in-beeld/

Onder

www.beteronderwijsnederland.nl/blogs/2018/12/wiskunde-kritiek-1/

is het wel mogelijk om reacties te plaatsen. Dat is het mooie van twitter en dit forum. Een oud-bestuurslid van @bestuurbon verbaast zich hieronder over wat de staatsomroep ons brengt. Terecht natuurlijk. Curieus is dan de reactie eronder:

Meer weten over de onderlinge samenhang der dingen en het scheppen van een nieuw type leraar?

www.beteronderwijsnederland.nl/blogs/2015/09/de-stilte-rond-de-onderwijscooperatie-antwoord/

Persoonsvorming en wiskunde?

www.fisme.science.uu.nl/wiki/index.php/Wiskunde_voor_Morgen

Zie verder

komenskypost.nl/?p=1183

Met de opkomende gedachte dat de

www.beteronderwijsnederland.nl/blogs/2014/12/unscience-and-education/

Eduquack, denk aan de oratie van Anne van Streun bijvoorbeeld:

www.nieuwarchief.nl/serie5/pdf/naw5-2002-03-4-294.pdf

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie