Dagje Dijsselbloem

Bijna de gehele dag voor het scherm doorgebracht vanwege de commissie Dijsselbloem en in verwarring achtergebleven. Een paar vraagjes. Waarom noemde Jolles, die overigens een boeiend verhaal had, man en paard niet toen hem werd gevraagd naar Nederlandse instellingen die het hart-brein leren propageren. Hij had alleen maar hoeven zeggen: dame en heren bekijkt u de site van het APS eens.
Een andere kwestie. Het nieuwe leren is dus slecht onderbouwd. Zegt een goed ingelicht voorstander als de heer Simons. Maar, is zijn verweer, dat is het oude leren ook . Ok, maar waarom dan de boel in een aantal gevallen zo gigantisch overhoop halen ? Maar ja, daar zijn dan weer andere mensen verantwoordelijk voor.
Een idee van de praktijk op veel MBO’s gaf aan het einde van de zitting een vertegenwoordigster van de studentenorganisatie (JOB). Daar kennen ze het begrip DOA (docent op loopafstand). Met andere woorden; je hebt geluk als je je begeleidend docent nog ergens in het gebouwencomplex kunt bereiken. Of je antwoord krijgt op een vraag moet je dan nog maar afwachten. Want, vanwege het zelfstandig leren……

1 Reactie

  1. Kenmerken voor nep
    Het is voor een buitenstaander niet altijd eenvoudig om nep-wetenschap te onderscheiden van echte wetenschap.
    De Vereniging tegen Kwakzalverij helpt hierbij door *22 kenmerken* te geven van nep-wetenschap.
    Het aanwezig zijn van 1 van die kenmerken betekent al dat men achterdochtig moet zijn.

    De constructivistische onderwijskunde voldoet aan al die 22 kenmerken.

Reacties zijn gesloten.