APS goes Voodoo

APS kondigt voor vandaag een lezing aan in ‘De roos’ met als titel: “Uw brein als medicijn” , zie www.aps.nl/APSsite/Agenda/Krijgthethartweerdeplaatsdiehettoekomt+26+nov.htm .

We lezen er dat we meer informatie kunnen vinden op
www.roos.nl/ ,
waar we kunnen lezen “Het ‘huis’ dat we bouwen is niet alleen de gnosis, maar ook ons spirituele huis, dat nimmer onbewoonbaar verklaard kan worden en onsterfelijk is.”

[ Discussie op verzoek van jl gesloten – gaat verder op www.beteronderwijsnederland.nl/?q=node/3126 :: MAP ]

7 Reacties

  1. Catastrofe-onderwijs
    Onderwijsvernieuwers zijn er steeds op gebrand om zoveel mogelijk natuurwetenschappelijke termen te gebruiken.
    Het is dan ook beter om i.p.v. ‘gekanteld onderwijs’ te spreken over ‘catastrofe-onderwijs’ (een term uit de catastrofe-theorie).

  2. Alle antwoorden op een rijtje
    In de cursus worden de volgende vragen beantwoord:

    Hoe kunnen leerlingen makkelijker hun aandacht focussen? : recht zitten en naar het bord kijken.

    Hoe krijg ik echte rust in de klas? : mond houden en anders strafwerk.

    Hoe kan ik een leeromgeving maken waarin effectief wordt omgegaan met emotionele ontwikkeling? : als je kwaad bent, moet je de klas uit!

    Hoe krijg ik een sfeer, waarin positief wordt omgaan met stress en conflicten? :wie scheldwoorden gebruikt moet terugkomen.

    Hoe maak ik echt contact met mijn leerlingen? : bel ze op hun mobieltje.

    Hoe laat ik jongeren naar zichzelf kijken? : in de spiegel.

    Hoe faciliteer ik dat de leerlingen in contact komen met zichzelf, elkaar en de leerstof? : verplicht ze om op tijd in de les te zijn.

    [Haal morgen ook maar weg…]

    • @Simon 2
      Wat dacht je anders van een cursus kwantum psychologie, gegeven door Marijke Cohen de Lara, zie
      www.quantumpsychologie.nl/index.htm .

      “Door principes uit de quantum fysica toe te passen op de problemen waar de mens mee worstelt, is het mogelijk om snel en efficiënt veranderingen tot stand te brengen.
      Het is een fundamenteel gegeven dat wij in wezen uit energie-velden en – stromen bestaan. Storingen in problematische toestanden, dus in energiestromen, zijn verbazend snel op te lossen.”

    • @Simon
      Na een sessie klankschaalmeditaties en een rebirthing-cursus bij hartenvrouw zullen ook anderen leren inzien dat je alle antwoorden goed hebt.

  3. erg
    Ooh, wat erg is dat! Hoe triest dat er mensen zijn die die hartfocus-onzin serieus nemen. Als je denkt dat het niet gekker kan, kan het altijd nog gekker. Dat die clubs als het APS onze vrienden niet zijn, kan gebeuren; dat we verschillend denken over hoe je als docent met leerlingen om moet gaan, mag (we leven in een vrij land). Maar dat het APS niet doorheeft dat hartfocus complete nonsens is!

    • Wat het APS “door heeft” is niet waar het om gaat
      APS is een bedrijf en heeft “producten” die ze willen slijten.Die gedachte is de kern van de problemen van het onderwijs.
      In onderwijs gaat het niet om marktaandelen en winst. Dat heel economische model dat past niet op de (huidige) NL situatie. Maar als het desondanks toch door de overheid wordt geïntroduceerd, dan heb je het slechtste van twee werelden: de leegte, de bling bling, het graaien en de korte termijn van het kapitalisme gecombineerd met de abominabele kwaliteit en de sterk hiërarchische verhoudingen van het socialisme. Blaas Brein leren en bomen knuffelen is enkel en alleen een “product”van het APS als dat met winst aan de man gebracht kan worden. En met de Luc Stevensen en de Clannetjes in de buurt is dat goed mogelijk.

      Op het moment dat de markt draait, draaien de hoofden naar de andere plaats van de voedertroggen. Inhoudelijke discussies zijn niet mogelijk met ene groep die dergelijke onzin propageert.

Reacties zijn gesloten.