De ondeugdelijke invoering van onderwijs O2032

De Onderwijscoöperatie is mede door BON opgericht als platform om leraren een stem te geven in de onderwijsdiscussie, Toen wij enige maanden geleden besloten afscheid te nemen van de Onderwijscoöperatie was dat omdat we niet meer vertrouwden dat de OC een goede rol zou kunnen en willen spelen in een open en eerlijke discussie over de wenselijkheid van deze voorgestelde curriculumverandering.

Morgen. donderdag 16 februari wordt het wetsvoorstel over Onderwijs2032 in de Tweede Kamer behandeld. BON heeft in samenspraak met onder andere LIA en de vaksectie Levende Talen hier sterk tegen geprotesteerd. Morgen zal ook de brief die we aan de vaste Kamercommissie OCW hebben gestuurd in de media en ook hier op deze site te lezen zijn.

Hier als bijlagen alvast wat documentatie over hoe er in de Onderwijscoöperatie en op OCW over dit proces gedacht wordt. Lees en huiver. Wellicht niet geheel toevallig: de terminologie is veranderd, inet meer onderwijs2032, maar het neutralere 'herziening van het curriculum po en vo'. Een naamsverandering naar Onderwijs1984 was kennelijk te duidelijk geweest.

Bijlagen:

Herziening curriculum

Vervolg herziening curriculum

Infographic herziening curriculum

1 Reactie

  1. Ondeugdelijkheid is troef bij

    Ondeugdelijkheid is troef bij de onderwijscooperatie. Ook wat betreft het lerarenregister is alles mis wat er mis kan zijn. Voor de feiten zie bijvoorbeeld:

    app.box.com/s/gj6hfgfxyl5tavl6rhwu92oeta8pg205

    www.lerareninactie.nl/Open_brief_aan_de_Eerste_Kamer_over_DIT_lerarenregister

    De tweede brief werd door Jelmer Evers op twitter afgedaan als interpretatie. Is er al een boekje over alternatieve feiten?

     

     

Geef een reactie