Gezakt voor de rekentoets met reken beter

School nog een jaartje overdoen? Vanwege de rekenmachine zeker:

Reactie bestuur NVvW op rekentoetsproblematiek

Zie de bijlage. Bij nader inzien is ook dit toch te ernstig om zo maar met een grapje te laten passeren:

Reken beter?

De verkeerde uitleg van het percentage bij de verhouding 26/31 is stuitend en rechtstreeks terug te voeren tot de TAL-boekjes, die inmiddels van een sticker zijn voorzien in de VU-bieb. De rekenexpertprofessoren, hoeveel schade mogen ze nog aanrichten?

www.few.vu.nl/~jhulshof/17.pdf

2+2=4 staat definitief op losse schroeven:

www.beteronderwijsnederland.nl/forum/future-winston-0

Zonder blikken of blozen tekenen mensen maar wat:

When Academic Disagreement Becomes Harassment and Persecution

En o wee als je daar wat van zegt. Is dit de toekomst?

www.fisme.science.uu.nl/en/fius/rmeconference/2011/handouts/vanderkooij_sat/presentation_vanderkooij.pdf

2 Reacties

  1. Daar is-ie weer: 33 1/3 (%)

    Daar is-ie weer: 33 1/3 (%) komt overeen met x 0,33 (Rekenenmetprocenten)

    Dat dit merkwaardige percentage alleen zinvol is omdat het precies (?!) een derde deel is, wordt niet eens vermeld. Zo missen we ook de briljante conclusie dat 3 x 1/3 = 0,99.

  2. Wat maakt dat ene procentje

    Wat maakt dat ene procentje nu uit?

    Op een rijksbegroting van 245,3 is dat maar 2,45 miljard. Nog geen 10 procent van wat naar onderwijs gaat.

Reacties zijn gesloten.