Fundamentalisten, gelovigen, beginners en overlevers

nl.cbe-group.com/images/pdf/Flyer_Geef_leiding_a.e_gezonde_schoolcultuur.pdf

Wie gelooft in autonomie en vrijheid van de docent en gelooft dat vernieuwing tijdverspilling is is een FUNDAMENTALIST, aldus de CBE group.

"In deze sessie gaan we dieper in op de tactieken van de Fundamentalisten en hoe u met deze groep kunt omgaan."

 
 
Wel, wel, zeer interessant! CBE heeft kennelijk een doorstart gemaakt, na eerder failliet te zijn geweest. Kennelijk is er nog een prima markt voor dit soort instellingen met dergelijke cursussen.

7 Reacties

  1. Slechts een bepaald onderdeel

    Slechts een bepaald onderdeel van CBE is failliet gegaan. Zo werkt dat in Nederland: je stopt alle schulden in een bepaalde rechtspersoon, laat die failliet gaan (de belastingbetaler draait meestal voor het grootste deel van de schulden op) en de rest van de tent draait gewoon door.

     

    En inderdaad: het is weer een schandelijke flyer van CBE.

  2. Een kat in het nauw maakt

    Een kat in het nauw maakt rare sprongen.

     

    "Geretweet door Dr. Anthony Muhammad

    Pim Pollen ‏@pimcbe 28 mrt.

    @newfrontier21 @cbeacademica inspiring week with the hottest goeroe in education Anthony Mohamned Glad to announce our cooperation"

    Zie ook: CBE Nieuws; CBE Group

    Solution Tree

     

    "Gebeld door boze docent over verdeling A. Muhammad TSC 4 typen leraren: gelovigen, beginners, fundamentalisten, overlevers. Graag uw mening!" (CBEcongres @CBEcongres)

     

  3. NewFrontier 21, ‘educator

    NewFrontier 21, ‘educator training for the 21st century’, richt zich voornamelijk op de Amerikaanse ‘urban culture’; het onderwijs aan kansarme leerlingen uit minderheidsgroepen e.d. Voorbeelden van projecten zijn een ‘hip-hop literacy class’, de benadering van jongens uit het straatarme Detroit, introductie van 21eeeuwse technologie in het klaslokaal, en wiskundeonderwijs aan zwarte leerlingen. Hiermee biedt het een lichtend voorbeeld voor de verdere ontwikkeling van ons voorheen uitstekende Nederlandse onderwijs. Ga zo door, CBE Group.

  4. Wij Zuid-Holland Voor en door

    Wij Zuid-Holland Voor en door ondernemers, ‘Artikel in Volkskrant genadeklap voor CBE Consultancy, adviseur omgevallen onderwijsgigant Amarantis’, november 2013

    “Een jaar lang negatieve pers en bijzonder een artikel in De Volkskrant heeft geleid tot het bankroet van CBE Consultancy Nederland. Dat zeggen de bestuurders Pollen en De Wit in het eerste boedelverslag. CBE adviseerde de omgevallen onderwijsgigant Amarantis, dat vanwege zonnekoningengedrag in opspraak kwam.”

    Pim Pollen ziet een belasting- en premiedruk.

    De Volkskrant ook! Met de inhoud van de adviezen van CBE Consultancy Nederland is niets mis.

    RRoR 

  5. “We are a team of consultants

    "We are a team of consultants, led by Dr. Anthony Muhammad, providing educators with the best available training to eliminate the achievement gap. We focus on 4 critical areas of development: school culture, school structure, quality instruction, and parent & community involvement. New Frontier 21 is simply the best choice in school improvement services."

     

    Je moet je inleven in de hiphopcultuur, want anders wordt het niets (zie 2 'comments' hiervoor).  Ik stel voor: schiet- en kickboxlessen tijdens de taal- en rekenlessen. Hoe betrek je de jeugd anders bij het onderwijs? 😉 Dat is pas moderniseren. Een alfabetiseringscampagne kan ook helpen. Weer Samen Naar School. Passend Onderwijs. Nee, het valt tegenwoordig niet mee in het onderwijs te werken. Toch kunnen er mooie resultaten worden behaald. Tenminste zolang 'consultants' als van de CBE Group zich er buiten houden. Samen voetballen lijkt me beter. Dat is wat Nederlandser dan de Amerikaanse straatcultuur. Of mag ik dat tijdens deze tijd van globalisering richting een onderwijs McDonald niet zeggen? (Deze bedoel ik niet)

Reacties zijn gesloten.