Nederland kennisland en de onderwijscooperatie

Homepage

Kijk eens rond zou ik zeggen. Bestaat al 15 jaar dit. Ook te vinden via

www.onderwijscooperatie.nl/activiteiten/professionele-ruimte/onderwijspioniers/

Op www.onderwijscooperatie.nl is van alles te vinden, maar niet de samenstelling van de commissie bekwaamheid die gaat over wat niet alleen BON zo lief is. Mogen we nu misschien kennisnemen van die samenstelling? 

Naar welke vakleraar wordt nog geluisterd?

www.henkshoekje.com/Praatjes.htm

4 Reacties

  1. Zouden ze zelf, na 15 jaar,

    Zouden ze zelf, na 15 jaar, wél begrijpen wat hier staat: "Een slimme samenleving is een samenwerkende samenleving waarin de aanwezige kennis, talenten, ervaringen en intuïties op alle niveaus en terreinen maximaal worden benut: een kennissamenleving." ?

     

     

  2. Ik geloof niet dat de

    Ik geloof niet dat de aanwezige kennis, talenten en ervaringen en intuities van tegenstanders van passemd onderwijs in enge zin door de samenleving maximaal wordt benut. Pas als de tegenstanders van dat onderwijs door succesvolle eigen scholen te stichten hun gelijk overtuigend kunnen aantonen worden hun kennis, talenten en ervaringen maximaal door de samenleving benut. Hoe zou je trouwens kunnen samenwerken als je diametraal tegenovergestelde meningenhebt?  

  3. Het gaat niet alleen om

    Het gaat niet alleen om professiomele ruimte voor de leraar hoe belangrijk die ook is om goede (intlligente) docenten aan te trekken..Het gaat ook om meer keuzemogelijkheden van onderwijsconsumenten, dwz van ouders en leerlongen. Qua inhoud als methode van kennisoverdracht. Bij voorbeeld bij wiskubde en moderne vreemde talen. De onderwijsmaffia wil geen wezenlijke veranderingen en geen vrijheid. Alles wat in het onderwijs gebeurt op het gebied van veranderingen is dus rommelen in de marge, het uitdelen van lollies.

  4. ZONDER TYPEFOUTEN:

    ZONDER TYPEFOUTEN:

    Het gaat niet alleen om professiomele ruimte voor de leraar hoe belangrijk die ook is om goede (intlligente) docenten aan te trekken..Het gaat ook om meer keuzemogelijkheden van onderwijsconsumenten, dwz van ouders en leerlongen. Qua inhoud als methode van kennisoverdracht. Bij voorbeeld bij wiskubde en moderne vreemde talen. De onderwijsmaffia wil geen wezenlijke veranderingen en geen vrijheid. Alles wat in het onderwijs gebeurt op het gebied van veranderingen is dus rommelen in de marge, het uitdelen van lollies.

Geef een reactie