"De inspectie constateert verder dat de onderwijskwaliteit op scholen is toegenomen door allerlei vernieuwingen, maar dat de klassen daar nog te weinig van merken. De school gaat wel vooruit, aldus de inspectie, maar de klas niet."
Heeft onderwijskwaliteit dan niets te maken met het gebeuren in de klas???
www.nd.nl/artikelen/2014/april/16/nederlandse-scholier-te-vaak-ongemotiveerd
Precies. Wat de inspectie als
Precies. Wat de inspectie als "onderwijskwaliteit" betitelt heeft inderdaad niets van doen met wat er in de klas gebeurt. Het is een papieren werkelijkeid, gebaseerd op invalide indicatoren, losgezongen van de realiteit.
Direct achter de geciteerde
Direct achter de geciteerde zinnen volgt nog: "Zo wordt de professionalisering van leraren nogal eens overgeslagen" Anette schijnt die professionalisering node te missen en het lijkt wel de hoofdreden te zijn waarom van de toegenomen onderwijskwaliteit van de scholen in de klassen weinig te merken is. Als Anette dat nou in haar verhoopte uitleg meeneemt ….