In Sneek begint de victorie – – – – misschien ; of toch niet ?

Weliswaar is het wennen aan de bron van dit bericht, maar het bericht zelf stemt optimistisch. De VK (die er als de kippen bij was toen het bericht over iPads in Sneek verscheen) heeft nog  niet gereageerd.

www.powned.tv/nieu(…)gt_kinderen_van.html

 

Zeker tien ouders halen hun kinderen van een school in Sneek omdat die overstapt op zogenaamd 'Steve Jobs-onderwijs'.

In dit onderwijssysteem wordt vrijwel al het lesmateriaal aangepast voor gebruik op iPads. De ouders zijn bang dat hun kinderen worden gebruikt als proefkonijnen. "Mijn dochter is vier jaar. Die vind ik veel te jong voor zo’n iPad", aldus een bezorgde ouder in de Telegraaf.

Na de zomer stappen tien Nederlandse scholen over op het O4NT (Onderwijs voor een Nieuwe Tijd). Het onderwijsprogramma is ontwikkeld door Maurice de Hond. In het systeem krijgt elk kind een eigen iPad en hebben de kinderen geen vaste docenten of lokalen.

1 Reactie

  1. Geen vaste docenten en geen

    Geen vaste docenten en geen vaste lokalen? Alleen de ik-pad?

    Ben reuze benieuwd naar de afloop. Als ervaren schoolmeester vermoed ik dat deze school vooral gaat opleiden in hiaten. Toch gun ik elke verdwaasde ouder zijn/haar eigen onderwijs. Ik ondersteun het experiment van harte: want graag zie ik het daadwerkelijk bewijs dat zo'n systeem niet blijkt te werken.

    Kinderen later de dupe? Dat valt denk ik wel mee. Gezien de huidige staat van het vernieuwde onderwijs, is er weinig te verliezen. Ik wil zien hoe dit afloopt!

Reacties zijn gesloten bij dit onderwerp.