4 Reacties

  1. En aangifte van
    vandalisme en het verminken van kennis en cultuur?
    Met uitspraken over halfwaardetijden en zo?

    Joost Hulshof

  2. Sentero Luminoso
    “De schooldirectie betreurt het dat het incident niet binnen de schoolmuren is gebleven”. Uit de getuigenissen op deze BONsite weet ik dat een schooldirectie het liefs een zaak in de doofpot stopt om te voorkomen dat de school reputatieschade oploopt. Een afhandeling kiezen waarbij de positie van de docent versterkt wordt blijkt op de meeste scholen lage prioriteit te hebben. Laten we hopen dat docenten vaker naar de politie stappen en het directies en schoolbesturen onmogelijk gemaakt wordt om een leraar daarom het leven zuur te maken.
    Seger Weehuizen

    • Laten we hopen dat…
      ‘Laten we hopen dat docenten vaker naar de politie stappen…’

      Liever niet. De politie is ook niet je grootste vriend. Bovendien kun je daarmee ook je werkgever beschadigen. Reden weer voor richting de deur.
      Het is beter problemen te voorkomen, al moet ik toegeven dat veel docenten worden geïntimideerd. Door beide partijen.

      • Het kleinste leed zoeken
        Pas op, het was een leerling die de problemen maakte. En als de leerling het verdomt om te doen wat hem opgedragen is of blijft weigeren wat verboden is na te laten is het aan de werkgever om dat probleem op te lossen. Het probleem wordt groter als de werkgever het niet behoorlijk oplost. De docent is nog steeds niet de veroorzaker van het probleem maar wel de enige die er onder lijdt. Ook de klas lijdt er trouwens onder maar die kan niet veel doen. Het probleem zal steeds groter worden omdat de veroorzakers niet gestraft worden. Moet de docent er voor kiezen om steeds meer te lijden of kan hij beter het gevecht met zijn werkgever aangaan?
        Iemand die strijdt is immers vaak gelukkiger dan iemand die zich laar frustreren.
        Seger Weehuizen

Reacties zijn gesloten.