Nieuwe slogan voor € 2,2 miljoen

*Nieuw logo Universiteit Twente te duur en te kort*

De Universiteit Twente heeft in totaal 2,2 miljoen euro uitgetrokken voor een nieuwe huisstijl en slogan. Na 25 jaar was het tijd voor vernieuwing, zo vond het college van bestuur. De oude slogan:

Universiteit Twente, de ondernemende universiteit

was niet meer onderscheidend genoeg. Een bureau uit Rotterdam voerde de klus uit en kwam met een opmerkelijk korte nieuwe slogan:

Universiteit Twente

‘De nieuwe huisstijl is een nuttige diepte-investering: Hiermee zetten we ons steviger op de kaart. Het nieuwe logo “Universiteit Twente” moet je zien als een statement.’

6 Reacties

  1. nieuwe slogan voor 2,2 miljoen
    Waar zouden de mensen van dit bureau uit Rotterdam op school hebben gezeten?

  2. logo’s
    Logo’s zijn leuke speeltjes voor bestuurders.
    Er wordt een brede werkgroep ingesteld en expertise ingehuurd. Volgen een stuk of acht vergaderingen.
    Het resultaat mag er zijn, ik herinner me: TU/e, u/M, vrijeUniversiteitamsterdam. Daarna kun je nog creatief zijn met kleuren en iconen

    Eindhoven en Maastricht hebben inmiddels een andere. Zo’n ding gaat 10 jaar mee en dan is de samenleving alweer veranderd.

    Willem Smit

    • Nog een paar (gratis) adviezen
      Dat gaat de goede kant uit.
      We maken van ‘realistisch rekenen” weer “rekenen” en van het ‘nieuwe leren” weer “leren”.
      Deze adviezen geef ik gratis en voor niets.

      Maar wat moeten we “competenties”?

      • Weet je wat Phlippens…….
        Als je die competenties nu eens gebruikt om 2,2 miljoen te vragen voor je advies?
        Wedden dat competenties dan ook tot het verleden gaan behoren? 🙂

    • Zon der gerechtigheid
      Toen ik lang geleden in Utrecht aan de Rijksuniversiteit studeerde hadden ze een zonnetje met ‘Sol Iustitiae Illustra Nos’. Een paar jaar geleden was ik daar weer en toen zag ik tot mijn genoegen ergens in de Uithof nog hetzelfde zonnetje. Maar misschien mag je dat wel geen logo noemen.

Reacties zijn gesloten.