Beginnende leerkrachten in het basisonderwijs

Mijn onderzoek gaat voornamelijk over werkdruk bij beginnende leerkrachten in het basisonderwijs. Hoe kunnen deze leerkrachten door de bomen het bos blijven zien?

Allerlei tips etc. zijn van harte welkom.

4 Reacties

  1. Beste Gerlinda
    Om tips te kunnen geven heb ik wel wat meer informatie over je onderzoek nodig. In wat voor kader onderzoek je dit, wat is doel en methode? Vertel eens wat meer, dan kan ik (kunnen wij) kijken hoe we het beste kunnen reageren.

  2. Literatuuronderzoek
    Heb je een literatuuronderzoek gedaan, zodat je weet wat er al bekend is ?

    • Ballet, K. (2007). Worstelen met werkdruk. De ervaring van intensificatie bij leerkrachten in het basisonderwijs. (Studia Paedagogica nr.43). Leuven: Universitaire Pers Leuven.
    • Ballet, K., & Kelchtermans, G. (2004). Externe sturing en interne bronnen van verhoogde werkdruk. Een gevalsstudie over geïntensifieerde werkcondities. In G. Kelchtermans (Ed.), De stuurbaarheid van onderwijs. Tussen kunnen en willen, mogen en moeten. (Studia Paedagogica nr.37) (pp.141-158). Leuven: Universitaire Pers Leuven.
    • Ballet, K., & Kelchtermans, G. (2007, June). Worstelen met werkdruk. De ervaring van intensificatie bij leerkrachten in het basisonderwijs. Paper presented at the annual Onderwijsresearchdagen 2007, Groningen. *Lees verder…*, zoek op werkdruk.
    • WORSTELEN MET WERKDRUK: DE ERVARING VAN INTENSIFICATIE BIJ LEERKRACHTEN IN HET BASISONDERWIJS
      KATRIJN BALLET
      PROMOTOR: PROF. DR. GEERT KELCHTERMANS
      *Lees verder…*
    • WERKDRUK EN PLANLAST. *Lees verder…*
    • VOELEN LEERKRACHTEN ZICH GOED IN VLAAMSE SCHOLEN? *Lees verder…*

Reacties zijn gesloten.