Zie het artikel uit de NRC van 20 april 2007 hier.
9 Reacties
Innovatief en flexibel …zo zou ik deze leerkracht willen kenschetsen. Blijkt in staat te zijn om met bescheiden middelen goede resultaten te bereiken.
Er hangt wel een erg jaren vijftig luchtje omheen 😀
Toen werd er nog wel opgevoed.
Als je dat opvoeden noemt … Opvoeden en grenzen stellen kan heel goed zonder een zweepje. Of ben ik nu weer te serieus, Hendrikush?
Voor geen goud wil ik terug naar de beklemming en controle van die tijd. Maar grenzen stellen vergt wel een denkbeeldig zweepje.
Zelf dacht ik ooit in ’n soortgelijk geval om het andere voetje ook vast te spijkeren.
Niet gedaan.
Werkt vooral bij kinderen met bindingsangst?
Of zou het modern humaan onderwijs zijn?
Bij de nonnen Kregen praatgrage kindertjes een pleister over de mond geplakt.
En wie niet gehoorzaamde ging het kolenhok in.
Er is weinig nieuws onder de zon.
Reacties zijn gesloten.
Copyright & kopiëren; 2025|WordPress thema door MH Themes
Innovatief en flexibel
…zo zou ik deze leerkracht willen kenschetsen. Blijkt in staat te zijn om met bescheiden middelen goede resultaten te bereiken.
Er hangt wel een erg jaren vijftig
luchtje omheen 😀
Toen
werd er nog wel opgevoed.
Als je dat opvoeden
noemt … Opvoeden en grenzen stellen kan heel goed zonder een zweepje. Of ben ik nu weer te serieus, Hendrikush?
Voor geen goud
wil ik terug naar de beklemming en controle van die tijd. Maar grenzen stellen vergt wel een denkbeeldig zweepje.
Zelf
dacht ik ooit in ’n soortgelijk geval om het andere voetje ook vast te spijkeren.
Niet gedaan.
Werkt vooral
bij kinderen met bindingsangst?
Of zou het
modern humaan onderwijs zijn?
Bij de nonnen
Kregen praatgrage kindertjes een pleister over de mond geplakt.
En wie niet gehoorzaamde ging het kolenhok in.
Er is weinig nieuws onder de zon.