A <em>forum topic</em> starts a new discussion thread within a forum.
Terug naar koning/koningin in eigen klas,
De uitgangspunten van uw vereniging worden door mij volledig onderschreven.Ik heb vijftien jaar leiding gegeven aan diverse vormen van onderwijs: categoriaal mavo,scholengemeenschap mavo-havo-vwo,brede scholengemeenschap van ivbo tot en met gymnasium.Eerst als directeur, in de latere vormen van onderwijs als conrector/deelschoolleider.Ben nu met prepensioen.
Ik heb de veranderingen in het onderwijs met pijn in het hart moeten ondergaan.
Ik stond altijd op het standpunt dat een bepaald onderwijsconcept, breed opgelegd aan personeel en leerlingen een verstikkende deken werd voor zowel docenten als leerlingen.Laat voor wat betreft onderwijsaanpak iedere docent, op basis van zijn vakmanschaft, zelf bepalen wat voor hem/haar de beste werkwijze is om de optimale leermomenten te bewerkstelligen.Op deze wijze is er in een school afwisseling.Betaal een goed salaris zodat kwalitatief goede docenten benoemd kunnen worden en zorg als schoolleider voor een optimale leeromgeving en bewaak de kwaliteit.In mijn tijd werd deze zienswijze van een schoolleider als gemakzuchtig en te simpel afgedaan.Heb spijt dat ik mij niet genoeg heb geweerd tegen deze beschuldiging.