MA. . . . . .

Gaat het hier wel eens over het ergste wat het onderwijs overkomen is? Nee, niet de Mammoetwet, niet Marja van Bijsterveld, niet MAVO wordt VMBO, niet die Malle Tweede Fase of dat Maffe Studiehuis, maar MAGISTER. De monopolist uit Leeuwarden, behoeder van onze cijfers. Begrijp me niet verkeerd, het is een goede zaak als huiswerk en cijfers zichtbaar zijn voor wie maar wil (hoewel ik het als ouder niet imme hoofd zou halen er ooit een blik op te werpen, maar enfin), maar de manier waarop!! Wat een knullige, oubollige, suffe software. Om huiswerk op te geven ontbreekt het paragraafteken. Om te knippen en te plakken zul je wel een gepensioneerde masochist moeten zijn om de juiste knoppen te vinden, mij is het nog nooit gelukt. Navigeren, absenten opnemen, het zijn allemaal even kwellende als slecht doordachte procedures. En alle leraren sukkelen er braaf achteraan. Geen onvertogen woord. Zelfs niet bij BON. U zult begrijpen, de repetitieroosters waren klaar en ik heb ze ingevuld in MAGISTER. En de blaadjes vallen…

1 Reactie

  1. Relevantie?

    Het werken met een systeem als Magister zal ongetwijfeld zijn problemen met zich meebrengen, maar het lijkt me nou niet bepaald een BON-onderwerp. Het systeem (dat wij overigens ook gebruiken) heeft m.i. weinig invloed op de onderwijskwaliteit.

    Ik zou zeggen: word lid van de gebruikersgroep Meesters met Magister en breng daar de bezwaren in. 

Reacties zijn gesloten bij dit onderwerp.