CBE group ondersteunt megalomane ROC-bestuurders

Bron: nl.cbe-group.com/sectoren/onderwijs/mbo/

“CBE group en MBO-onderwijs.

Adequate, vernieuwende huisvesting die het onderwijsconcept ondersteunt is van wezenlijk belang voor het waarborgen van goed onderwijs. CBE ondersteunt het gehele proces. Doordat onze adviseurs competenties op zowel bouwkundig als onderwijskundig vlak bezitten, kunt u gedurende het gehele (ver)bouwtraject spreken over onderwijs in plaats van vierkante meters.”

 

 

Bron:www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenland/archief/article/detail/849720/2007/11/24/Daar-gaat-ons-geld.dhtml .

In de jaren tussen 2001 en 2003 verdiende Pollen € 5,5 miljoen voor zijn adviseurswerk op het departement van OC&W. Hij had de secretaris generaal Buins Slot aan een touwtje en hij werd smalend de schaduw-secretaris generaal genoemd. 

6 Reacties

  1. Recente projecten CBE (cgo

    Recente projecten CBE (cgo onder ceo's)

    – Met een aantal MBO-besturen heeft CBE een eenduidig, gefocust en onbureaucratisch systeem voor kwaliteitsborging ontwikkeld, waardoor de betrokken instellingen versterkt worden in hun maatschappelijk presteren. Samen met de Inspectie wordt op basis van dit succesvolle project gezocht naar nieuwe toezichtsarrangementen die instellingen aanspreken op hun professionaliteit en maturiteit.

    – Voor de MBO-Raad heeft CBE onderzoek gedaan naar de condities die de professionaliteit van MBO-docenten bepalen. De rapportage is zowel op instellings- als op sectorniveau uitgevoerd.

    –  Voor het Deltion College heeft CBE door middel van een viertal versnellingssessies de basis gelegd voor het strategisch innovatiebeleidsplan.

    –  Met behulp van Transparency Lab heeft CBE voor het Da Vinci College een betrouwbare statistische analyse uitgevoerd op basis van zijnsoordelen van docenten en zo de condities voor de invoering van cgo in kaart gebracht.

     

    • Doe er nog wat bijvoeglijke naamwoorden bij-;)

      Fijn dat men met het Transparency Lab BETROUWBARE statistische analyses heeft uitgevoerd. Dat is gelukkig veel beter dan de onbetrouwbare variant.

      Aan de andere kant is het wel jammer dat het kwaliteitsborgingssysteem kennelijk niet duurzaam en transparant is: misschien de versie 2.0 later?

    • Zeer opvallend is steeds weer

      Zeer opvallend is steeds weer het luchtledige van de teksten, waardoor Jeronimoon hen nog eer aandoet door te schrijven over lucht die kennelijk nog gebakken kan worden.

      Ik noem :

      – Versterkt worden in het maatschappelijk presteren. Nu is dat steeds weer de crux: in hoeverre dragen de vernieuwingen bij aan enig maatschappelijk presteren. Mijn ouderwetse onderwijs presteerde maatschappelijk buitengewoon!

      – Zoeken naar nieuwe toezichtsarrangementen?? De oude examens met hun heldere eisen voldeden uitstekend en zeker beter dan dit "gezamelijk zoeken naar..". Zolang we "samen" zoeken hoeven antwoorden niet gegeven te worden, ziedaar de kracht van deze flauwekul.

      – Over het enorme misbruik van het woord 'professionaliteit' hoeven we het hier niet meer te hebben.

      – Onderzoek naar CONDITIES die de professionaliteit van leerkrachten bepalen. Hier is men wel ernstig in een vage woestijn terecht gekomen. In plaats van zich ins blaue hinein uit te laten over 'condities' is het natuurlijk zinvoller zich met de inhoud van de vakken bezig te houden.

      – Een viertal versnellingssessies??  Het kon kennelijk NOG trager??

      – De term "strategisch innovatiebeleidsplan" is helemaal luchtfietserij van de eerste orde. Zolang men niet concreet hoeft te worden kan men zich vrijblijvend verschuilen achter nietszeggende wartaal en daarmee subsidie blijven ontvangen. Ik heb altijd dergelijke loze praat enorm gehaat, juist vanwege de ledigheid ervan in combinatie met de enorme pretenties. De vegelijking met de vlot babbelende kwakzalver op de middeleeuwse markt dient zich dan al gauw aan.

      – En dan het daverende slot: "ZIJNSOORDELEN" van docenten! De docent die zich inzet om nog meer kennis bij te brengen zou zich met 'zijnsoordelen' bezig moeten houden?!

      Zwammen in de ruimte is de boodschap.

      Het is geen wonder dat de nuchtere, op inhoudelijke kennis gefocuste,  leraar daar geen boodschap aan heeft. Ik hoop van ganser harte dat ook overheden zien hoe hier vooral loze taal wordt verkocht.

       

      • Na de juiste hoeveelheid

        Na de juiste hoeveelheid "versnellings sessies" wordt ongetwijfeld de lichtbarriére doorbroken. Daarboven beginnen de hemelse toestanden waar deze bellenblazers naar streven. Het lijkt me verstandig om vóór het zingen deze kerk te verlaten en bescheiden met de voeten in de klei te bijven staan.

         

  2. CBE staat voor Consultants

    CBE staat voor Consultants Business Excellence.

    Nou, dat doen ze dus goed. Ze doen uitstekende zaken.

    Toevallig is het nu 'onderwijs'. Nou ja, toevallig, er valt daar nu gewoon veel geld te halen, dus daar 'moet je voor 'de business' zijn, zeker voor 'business excellence'.'

Reacties zijn gesloten.