5 Reacties

  1. Het Nieuwe Leren zal wel

    Het Nieuwe Leren zal wel worden gevalideerd door het lerarenregister. Dan weet u waar de centjes blijven, en waarom het niveau van de leraren zakt.

     

    LikeToShare: "Het Onderwijsfestival is vandaag gevalideerd door Register Leraar "

     

    Deze meneer (ex-Bureau Kennisnet – OCW; CED-Groep17 accountmanagers; ondernemer sinds 2010) beheert meerdere organisaties: 'LikeToShare' (inzet sociale media, ism), 'Leren met tablets', 'Toets Digitaal', en 'Onderwijsfestival'. "Ook is Dieter sinds medio 2014 een van de eerste Nederlandse Google Glass Explorers. Dat houdt in dat hij onderzoekt, ervaart en adviseert over de toepassing van Google Glass in het dagelijks leven en in het bijzonder in het onderwijs."

     

    Als de lijntjes kort zijn en de visie juist, is ineens alles mogelijk tot een financiële OCW-lekkage. OCW geeft in dit filmpje vanaf 0:26 eigenlijk al aan wat de uitkomst van 'de dialoog' over 2032 moet zijn. De verlichte corpocratie leidt ons simpele burgers naar de juiste weg.

     

  2. Waarom gepersonaliseerd leren

    Waarom gepersonaliseerd leren?

    "Hoe bereiden we leerlingen het beste voor op hun toekomst? Hoe kunnen we ze nog beter ondersteunen, nog meer uitdagen? Dat vraagt om differentiatie en maatwerk, om gepersonaliseerd leren.

    Gepersonaliseerd leren vraagt om een gepersonaliseerde aanpak [sic]. Elke leerling is uniek en geen school is hetzelfde. Er is geen standaardoplossing. Elke school en elke docent doet het op zijn eigen manier. Er is veel mogelijk en er zijn ook praktische bezwaren, zoals klassengrootte en tijdgebrek.

    Met het project Leerling 2020, onderdeel van het Doorbraakproject Onderwijs & ICT, ondersteunt de VO-raad scholen bij de verdere ontwikkeling van gepersonaliseerd leren in de eigen school."

     

    "Het Doorbraakproject is een initiatief van het ministerie van EZ en het ministerie van OCW in samenwerking met de PO-Raad en de VO-raad." ('over ons', zie tabs boven) Kamerbrief.

     

    Partners van het doorbraakproject: Remco van Lunteren (gedeputeerde mobiliteit, economie en financiën; provincie Utrecht; VVD), Paul Rosenmöller (voorzitter VO-Raad; GroenLinks), en Simone Walvisch (vicevoorzitter PO-raad; Rinda den Besten; PvdA weggekocht). Economische groei met doorbraakprojecten ICT (plus achtergrondinfo over publiek-private samenwerking). Denk ook aan Doorbraak met Big Data (maakt u zich nog niet druk, o.m zorgsector :-).

     

    Indeling van de leerlabs (met: docent als didactische coach, leerlingen eigenaar leerproces, 21e eeuwse vaardigheden). Achtergrond.

     

    Onderzoekers Doorbraakproject vóór 21 april 2015 reageren. "Voor deze financieringsronde ‘is een budget van 1.360.000 euro beschikbaar. Hiervan is 900.000 euro bestemd voor de lokale onderzoeksteams en 460.000 euro voor het consortium. Deze financiering geldt voor de duur van maximaal 27 maanden."

     

    U begrijpt het al. Met de invoering van ICT staat de onderwijsbegroting onder druk. 😉

     

  3. Ik begrijp niet waarom er zo

    Ik begrijp niet waarom er zo veel dure nieuwe scholen zijn gebouwd. Als leerlingen toch zelfstndig moeten werken en hun eigen leerproces moeten bepalen kan dat beter in een rustige kamer van het ouderlijk huis dan in en zaal met 60 mensen. Als je vastloopt kun je dan skypen met je voogd die ook thuis kan blijven. De voogd kan ook met meerdere leerlingen tegelijk skypen en leerlingen kunnen via skype ook overleg voeren of in groepjes werken. Ik hoop dat de leerlingen wel thuis boeken (hard copies) en pen en papier mogen gebruiken. Ik zou zeer ongelukkig zijn zonder. De hervormers hebben het met name over gepersonaliseerd leren met ICT dus ik vrees het ergste. Als je thuis hard werkt en vooruit loopt op de 60 leerlingen van je peul zou je vrije dagen kunnen opsparen of iets erbij studeren wat je erg leuk of belangrijk vind. Op weg naar de toekomst van het onderwijs had er veel bezuinigd kunnen worden.

Laat een reactie achter