geeft hem van katoen:
"een intellectueel tekort – veroorzaakt door de grootschaligheid in het onderwijs en het beleidsmatig verdwijnen van academisch opgeleide docenten".
geeft hem van katoen:
"een intellectueel tekort – veroorzaakt door de grootschaligheid in het onderwijs en het beleidsmatig verdwijnen van academisch opgeleide docenten".
Reacties zijn gesloten.
Copyright & kopiëren; 2024|WordPress thema door MH Themes
Ik snap niet hoe Prof.
Ik snap niet hoe Prof. Heertje zo positief over D66 kan zijn. Die partij heeft immers op geen enkele manier laten blijken dat zij de zorgen van Prof. Heertje net betrekking tot het onderwijs deelt. Het enige dat D66 van het onderwijs vindt is dat er meer geld bij moet.
Geweldig artikel; inderdaad
Geweldig artikel; inderdaad van dik hout! Ik las helemaal niets positiefs over D'66 trouwens. Iedereen weet dat meer geld geen oplossing is, als er geen gefundeerde onderwijsvisie aan ten grondslag ligt. Daar heb ik deze partij nog niet op kunnen betrappen.
De op één na laatste zin in
De op één na laatste zin in ht artikel van Prof. Heertje luidt
De geschapen onvrede vertaalt zich destructief in de aanhang van de PVV en constructief in de aanhang van de SP en D66, samen bijna de helft van het electoraat.
Het is natuurlijk mogelijk dat er over D66veel goeds te vertellen valt maar ik heb bij die partij op het gebied van onmderwijs niets gevonden dat haar distancieert van het onderwijsbeleid van de vorige regeringen in het algeem en van de de PvdA bijdrage daaraan ln het bijzonder.
En voor Prof. Heertje lijkt onderwijs heel belangrijk te zijn.
infomatie van 1 september
infomatie van 1 september 2012
D66 zegt zich zorgen te maken over de teruglopende kwaliteit, de toenemende bureaucratie en averechts werkende prikkels. Maar zij wil deze voorwerpen van zorg minder zorgelijk maken zonder leraren, leerlingen en hun ouders op te zadelen met weer een grote hervorming, Ik vraag me af of zoiets binnen redelijke tijd mogelijk is en haar gerichte maatregelen dan niet onverwachte andere zorgen zal genereren. (Wat is trouwens hier het verschil tussen maatregelen en gerichte maatregelen?). Zij noemt daarbij vier aandachtsgebieden: hoe financieren we scholen, hoe sturen we op kwaliteit, hoe controleren we daar scherp op en ten slotte hoe organiseren we de verhouding tussen scholen en overheid. Dat hoe is daarbij omineus. Linken zoals financiering gericht op les komen mij te vrijblijvend over.