Slechte spelling kost miljoenen

Een interessant bericht op de BBC website over slechte spelling die webwinkels jaarlijks miljoenen kost: klanten vertrouwen de webwinkel niet wanneer er spelfouten op staan (en kopen dus niet).

4 Reacties

  1. BON geluiden
    “the government must make the improvement of basic literacy and numeracy skills of all school and college leavers a top priority”

    • EU geluiden
      “EU Education Ministers have set a target to reduce the share of poor readers from 20% to less than 15% by 2020. Only Belgium (Flemish Community), Denmark, Estonia, Finland and Poland have already achieved this target.” Hier – Brussels, 11 July 2011.

      **
      “The Council, while taking over the European benchmarks in education and training as set out in the Commission Communication of 20 November 2002, fixes the corresponding objectives to be met by 2010, namely to:

      * reduce to no more than 10% the average proportion of young people leaving school early (source: Eurostat, Labour Force Survey);
      * increase by at least 15% the total number of graduates in mathematics, science and technology, while at the same time decreasing the level of gender imbalance (joint source: UNESCO/OECD/Eurostat questionnaire);
      * ensure that at least 85 % of 22-year-olds have completed upper secondary education (source: Eurostat, Labour Force Survey);
      * decrease by at least 20 % compared to the year 2000 the percentage of low-achieving 15-year-olds in reading literacy (source: PISA, OECD);
      * ensure that the at least 12.5 % of the adult working age population (25 to 64 age group) have taken part in lifelong learning (source: Eurostat, Labour Force Survey). Hier en hier.

      De richtgetallen betreffen leesvaardigheid (passief) en geen spelling (actief). Gelukkig is er sinds februari 2011 de ‘high-level expert group on literacy’ – Hier.

  2. A real concern
    Gebrekkige taalverzorging kost geld. Dat wisten we al, maar het is altijd aardig om het weer eens bevestigd te zien. Iedere sollicitant is zich waarschijnlijk scherp van de eigen mogelijke tekortkomingen bewust zodra er een sollicitatiebrief moet worden geschreven.

    Overigens wordt de omzetderving van bedrijf X met die taalfout in zijn website veel te makkelijk vertaald naar een omzetverlies voor de hele economie: daar is natuurlijk geen sprake van. X verliest klanten aan andere bedrijven.

Reacties zijn gesloten.