Nog steeds onduidelijk wat Plasterk nou eigenlijk wil

Minister Plasterk heeft een groot interview in De Volkskrant en hij heeft een brief gestuurd naar de 2e kamer met zijn ‘samenhangende visie’ op het onderwijs. Maar hij zegt heel weinig concreets: overal blijven slagen om de arm.

1 Reactie

  1. Einstein kan niet rekenen
    Plasterk was aanwezig bij een rekentoets op een lerarenopleiding. “Daar zaten schatten van studenten te blokken op de rekentoets…….Het ging om sommetjes van 553 min 98. Zelfs op papier lukte dat niet. Met tranen in de ogen zei een student dat hij er geen snars van begreep”
    553-98 een probleem ?? Kijk, dat is nu iets waar iemand van mijn generatie geen snars van begrijpt. Welke conclusies je hieruit moet trekken ? Plasterk: “hun problemen bewijzen dat ze als leerlingen op school slecht hebben leren rekenen”. Je zou wel denken. Waarom wordt dat nu pas geconstateerd ? Het antwoord lijkt me is: omdat aanhangers van HNL die het ideologische onderwijsdebat nog steeds domineren al jaren lang van de daken schreeuwen dat dit (het rekenprobleem dus) helemaal niets geeft. Einsteingeneratie etc.

Reacties zijn gesloten.