vraagteken

Seger suis sociis salutem dicit
Na de maandenlange discussies op de website van BON heb ik geen nieuwe inzichten meer die ik hier verwoorden kan. Het is mijn volledige overtuiging dat ingrijpende verbeteringen in het onderwijs pas mogelijk zijn nadat het politico-educatieve complex, “de onderwijsprovincie”, ontmanteld is. Meer geld naar het onderwijs is bij de huidige structuur verkwistender dan het bouwen van de betuwelijn. De macht van van de onderwijsinstellingen binnen het genoemde complex is door de . BIO-wet onlangs nog vergroot. De staatssecretaressen van “ Onderwijs” lappen de belangen van leer(ge)willige leerlingen aan hun pantoffel. Minister Plasterk heeft gezegd dat hij de grote scholenorganiasties nergens toe kan dwingen en dat investeringen in de nieuwe grote scholengebouwen niet verloren mogen gaan. Nu ook van Dijk van de PSP van mening is dat de problemen bij het onderwijs vooral door meer geld opgelost moeten worden verwacht ik niet meer dat langs politieke weg een oplossing mogelijk is. Alleen burgerlijke ongehoorzaamheid kan nog iets uitrichten. Daaraan zouden ouders, leraren en leerlingen moeten deelnemen. Dit is niet het gevoelen van een substantieel aantal BON-leden en niet overeenkomstig de strategie van het BON-bestuur. Om bovengenoemde redenen trek ik mij nu terug uit de discussie maar ik blijf haar wel volgen. Ik zal nog wel navorsen hoe het met het stichten van scholen zit en ook probeer uit te vinden of het Nederlandse onderwijs terecht niet valt onder de bepalingen van de vrije Europesed markt. Waarom zou een Duitse organisatie geen school in Venlo mogen stichten?. Onderzoekt het BON-bestuur wel de mogelijkheden voor een class action?
Zodra ik merk dat de BON-leden een opstand willen zal ik mij weer melden.
Bonleden die vinden dat het tijd is voor acties worden verzocht onderstaaand te reageren.
Valete