A <em>forum topic</em> starts a new discussion thread within a forum.

Buitenhof
Helaas…het lukte Greetje niet om een klinkende overwinning te behalen.
A <em>forum topic</em> starts a new discussion thread within a forum.
Helaas…het lukte Greetje niet om een klinkende overwinning te behalen.
De Aob laat docenten wel invloed op de CAO besprekingen uitoefenen.
Alle docenten kunnen aangeven welke onderdelen in de CAO besprekingen voor hun van belang zijn.
En nee (bedoeld voor een bepaalde groep collegae) er zit niets in voor de onderwijs verbetering, maar dat zijn ook niet de doelstellingen van de Aob, deze zetten zich in voor werkomstandigheden verbetering. Voor de onderwijs verbetering hebben we onze vereniging BON.
Schoenmaker houdt je bij je leest, lijkt mij voor deze collegae zeer op zijn plaats.
Op de Aob-site kan een ieder (lid of geen lid) een gewicht aan 10 punten toekennen:
Geacht bestuur.
Het vertrouwen van de leden in jullie was groot en is na gisteren, lijkt me, nog gegroeid.
Het was een goed geörganiseerde dag, en wat een opkomst. Een spreekster werd terecht bijna weggeblazen, andere voordrachten waren boeiend en leerzaam, er was echt wat te lachen en soms liep er wat mis. Er liepen veel vijftigers rond met de passie van twintigers. Kortom er was van alles te beleven.
Het hoogtepunt vond ik het staande en stormachtige applaus. Het drukte de dank uit voor alles wat al is bereikt en de hoop op betere tijden dan de donkere we misschien eens achter ons kunnen laten. Dat applaus was gemeend en jullie verdienden het volledig.
Op de basisschool Op d’Esch in Sellingen www.opdesch.nl
zijn er zogenaamde aktiviteitenmiddagen, een middag per maand.
Mijn idee was, om de kinderen in twee uurtjes te leren een web-site te maken.
De eerste twee keer leerde ik de kids om met text iets op een web-site
te zetten. Dis was droog en duurde lang. De aandacht was niet groot.
De derde keer begon ik met een bestaande web-site, en liet ik de kinderen
zien hoe eenvoudig het is de bestaande text te veranderen, je naam er in te zetten, plaatjes door andere plaatjes te vervangen enzovoorts. De kinderen
vonden het fantastisch.
Wat is nu mijn boodschap? Begin met iets wat het doet, wat er leuk uitziet,
Zie bijlage.
Is Kees Boele een witte raaf in collegeland?
Ombudsman/-vrouw
Hoe mondig leerlingen, ouders en docenten ook zijn, het neerleggen van een klacht blijft een groot probleem. Wat kan een leerling verwachten die een serieuze klacht heeft over een docent? Toekomstige represailles en tegenwerking? En een ouder die vind dat een docent de leerling oneerlijk behandelt? Of gewoon slecht zijn werk doet? Moet die naar die docent toe? Of naar een lid van de schoolleiding? Zal dat niet negatief terugslaan op de leerling in de komende jaren?
Kortom, ik denk dat er een hoge drempel ligt om met een klacht naar school te gaan. en is je kind eenmaal van die school af, ach dan laat je het er maar bij.
Vrijdagavond ben ik naar de film “L’Anglaise et le duc” geweest. Behalve mij zaten er ongeveer 5 meisjes in de zaal die eindexamen deden. Ik vroeg ze of dit voor hun luistermap Frans was. Ja antwoordden ze. Ik vroeg waar ze op school zaten want ik heb ook les gegeven in Almere. Ze vertelden mij dat ze op een school zaten waar ik vroeger stage heb gelopen. Ik vroeg wat voor eindexamen ze deden. Tweetalig zeiden ze. Ja, maar kan je daar ook tweetalig eindexamen doen vroeg ik, dat was het probleem met de tweetalig opleiding van die school dat de leerlingen de eerste 3 a 4 jaar tweetalig onderwijs kregen (Engels/Nederlands) maar juist gewoon Nederlandse eindexamen deden.
Hier staan 6 vragen uit de PABO-taaltoets. Ik heb hem gedaan en scoorde 5 van de 6 goed. Waarom haalde ik geen 10, vroeg ik mij af.
Voor mijzelf weet ik het wel. Ik ben waarschijnlijk een B-mens, mijn taalgevoel is beperkt. Wel kan ik goed met regels overweg en dingen die daar (voor mij logischerwijs) uit volgen.
Mijn probleem zijn uitzonderingen en in het bijzonder de weinig gebruikte.
Ik heb dan ook weinig problemen met fouten in de spelling van niet frequent gebruikte woorden. Wat betreft de tussen-n ben ik een volger van ‘Het Witte Boekje’ en in samengestelde woorden gebruik ik het streepje naar eigen goeddunken. Met het nationaal dictee doe ik nooit mee, ik beschouw het als een spelletje, de spelling van de exotische woorden boeit mij niet.
Ad Verbrugge reageert op Rinnooy-Kan:
– ga naar www.bnr.nl;
– zoek links het blokje “BNR radio-archief” op;
– kies Di. 16-01, tijdstip 19.21;
– druk op knop “start” (MediaPlayer met nieuwsbericht start als het goed is vanzelf op)
Of klik gewoon hier
In het artikel ‘De dienende dokter’ in het NRC/Handelsblad van zaterdag 13 januari jl. beschrijft James Kennedy hoe in de laatste decennia de dokter min of meer gedwongen door de omstandigheden zijn aanzien is kwijt geraakt en van zijn voetstuk is gestoten.
Verderop in het artikel verwijt de schrijver van het stuk de artsen tegelijk een lakse en passieve houding in belangrijke kwesties die in de samenleving spelen, zoals bijvoorbeeld in het euthanasiedebat.
Hij neemt het de medische stand kwalijk maatschappelijk relevante kwesties die hun vakgebied betreffen over te laten aan politici, juristen en ethici en pleit voor een meer actieve en meer betrokken houding van artsen en doctoren in de grote kwesties die de samenleving bezig houden.
Copyright & kopiëren; 2025|WordPress thema door MH Themes