Jan Blokker in NRC Next over de rekencrisis

Jan Blokker is uiterst scherp naar aanleiding van het rapport van de inspectie over rekenen. Een citaat. Na een frase over Bordewijks Bint waarin van de leraar wordt geëist dat hij zich niet inleeft in het kind, maar van het kind dat hij zich inleeft in de leraar, dat het klimt, schrijft Blokker:
Ik schreef er geloof ik nog achteraan dat het net zo iets was als wanneer basisschoolkinderen nooit meer boven de tien hoefden te cijferen, omdat het toch meer ging om het idee dan om de getallen. En waarachtig, we zijn bijna zo ver!
en even verderop
We wisten al dat de meeste Nederlandse kinderen ook na acht basisjaren nog niet kunnen optellen en aftrekken, maar nu staat tenminste ook zwart op wit in een basisvaardighedenrapport waarom ze al die tijd zo stom zijn gebleven: het ontbreekt ze aan heldere uitleg.
De man moet wel haast lid van BON zijn. Prachtig! Zie bijlage.

1 Reactie

  1. 3x Dijsselbloem voor een nieuw onderzoek…
    Door dit nieuws gegrepen verzucht Peter de Visser bij Lunch (3 oktober 2008):
    Er is in het verleden al genoeg onderzocht, geef die 1.8 miljoen aan het onderwijs…

    NB. Lunch (Radio 1)houdt geen archief bij. Dus volgende week vrijdag is deze tekst niet meer

Reacties zijn gesloten.