Examenfraude op ROC Amsterdam

Dief_450x200_1191593_72815801.jpg

De Telegraaf bericht over examenfraude op ROC Amsterdam, opleiding juridische dienstverlening. Uit de berichtgeving ontstaat de indruk dat het ROC hier kordaat tegen optreedt. Zie ook het Telegraaf tv-nieuws.

8 Reacties

  1. Ik vind deze gebeurtenizz

    Ik vind deze gebeurtenizz eerder grappig dan ernstig  –  meer een humoristisch akkefietje dan een gevalletje fraude  –  de opleiding juridische dienstverlening heeft zijn eigen examens niet kunnen afschermen  !  Grappig.

     

    Wat zijn dergelijke examens eigenlijk waard, sowieso ; juridisch gezien ?  Hoe komen we voortaan aan betrouwbaar gecertificeerde OM ambtenaren ? Zij, die hun veroordelingsijver zo graag komen etaleren in het tv journaal en bij P&W en andere vogels  –  die tuinhuisjes met mezen, aan- en afvliegend in de tuin, als het gesneeuwd heeft en vriest en onze gevederde vrienden stervensnabij zijn ; vogelhuisjes met dik zonnepitten en frituurvet. 

    Lijkt op een gevalletje InHolland, ook een juridische slangenkuil. Dan zat  Nijkamp er heel wat florissanter, lees juridisch, bij ; of die dacht dat tenminste.

     

    Trouwens, in de algeme welvaartsmalaise en de mislukte poginjg tot sanering deszelves, waar hypocrisie met bitcoins gehonoreerd wordt, wat betekenen een paar honderd gefailde examenkandidaten, anders dan mazzel voor dezelven ? Ze kunnen zich toch altijd nog eerwaardig televisioneel tentoonstellen, als ze eenmaal zijn voorzien van een aanstelling bij diezelfde hogescholen (de universiteiten niet te na gesproken), immers smoel en flux-de-bouche tellen daar meer dan zwoegen voor origineel werk. Ook grappig om te zien.   

        

  2. @hb2944

    @hb2944

    Ik kan het nog erger vertellen: ik gebruik zelfs Twitter, Geenstijl en als het zo uit komt een plaatselijk sufferdje of waar dan ook maar relevante informatie vandaan te halen is. Ik beoordeel daarbij of de informatie correct is, bijvoorbeeld door andere bronnen te raadplegen. De Telegraaf was bv ook de eerste de kwam met de informatie over de beloning van de schoolbesturen.

    Het lezen van alleen welgevallige bronnen is een fikse beperking van je informatievoorziening, lijkt me. Dat geldt overigens zowel voor inhoud als voor kleur en duiding.

  3. Je moet inderdaad geen

    Je moet inderdaad geen bronnen uitsluiten. Ook de Dagelijkse Standaard of GeenStijl kan een informatiebron zijn. Maar lees dan niet de commentaren van reaguurders bij De Telegraaf, de DS of GS, want dan krijg je het idee dat  Nederland vol zit met bloeddorstige rancuneuze mannetjes die wild om zich heen slaan.

    Overigens, het onderwerp waar het over gaat is examenfraude. Van intelligente whizkids in mijn klassen hoorde ik dat ze zelfs de meest beveiligde digitale examens en toetsen binnen de kortste keren wisten te kraken. En dan hadden ze niet eens familieleden die bij de Amerikaanse Inlichtingendienstenj werkten. Ook de mailboxen van leraren met hun afkorting en de naam van de school erachter waren wel heel makkelijk op te sporen.

    Ga er maar vanuit dat alle digitale examens onbetrouwbaar zijn. Dat wordt niet bekend omdat de krakers weten dat hun berichten daarover ook vroeg of laat opgespoord worden, dus die gebruiken – als ze intelligent zijn – andere middelen ter verspreiding, bijvoorbeeld usb-sticks.

  4. Binnenkort maakt niemand,

    Binnenkort maakt niemand, uitgerust met glass-bril en smart-watch, nog een onvoldoende proefwerk of examen. Zittenblijven is zó achterhaald. De onderwijslat kan omhoog naar 100% hooggeschoolden.

    Mooi toch.

  5. @ phil @ hedrikush

    @ phil @ hedrikush

     

    – – – –  en niet lang daarna beseft iedereen dat examens sowieso nooit waarde hebben gehad in de beoordeling van first job seeking kandidaten, geen garantie geven v.w.b. de performance van vers aangestelde werknemers   –   al die sufferds, die tot dan toe ploeterend voor hun examentjes hadden zitten sweaten. Dat kan veel beter, helaas, te laat gekomen inzicht, Cito deugde al nooit, en dat drukwerk "geslaagd" nu ook niet meer.

     

    Ik zou sowieso, werkgever zijnde, voorrang verlenen aan examinandi, die bij hun sollicitatie bewijzen overleggen dat ze de treasure chest (waarin de papier of electronic examens, certificates voor een mooie carrière) hebben gekraakt en vooraf de antwoorden hebben gegoogled, zodat ze allemaal tienen krijgen, met als het moet, zoen van de juffrouw.

     

    Ability to hack or cheat, dát lijkt mij nu de beste garantie voor een job seeker, die een splendid toekomst zoekt, met mooi uitzicht op hogere banen, staatssecretaris of zo, of government employee. Wel oppassen dat je niet tijdelijk in Moscow komt vast te zitten, dat wil nog wel es gebeuren als je via Hong Kong naar Zuid Amerika vliegt.

     

    Sollicitant, tijdens interview : by the way, vind-t you also niet, that my english is so splendid, juist what u (de beleefde vorm, op school geleerd) need voor de job on offer  –  wel ff dit, onder de vierduizend I do not begin er aan. And yeah, ik heb engels geleerd in kindergarten, die stomme juf daaro kon er nikzz fan. Suckerzz.

  6. @Sassoc, wat dat vermadelijde

    @Sassoc, wat dat vermadelijde english betreft. Ik gaf niet lang geleden een gastcollege aan het University College in Utrecht. In mijn coal-english natuurlijk, waarin ik de grootste moeite had nuances over te brengen. 

    Ean het eind konden de studenten vragen stellen. Een vragensteller begreep ik niet en ik vroeg hem zijn vraag te verduidelijken. Toen ik daar nog niet wijs uit kon, om dat nog eens te doen. Uiteindelijk antwoordde ik op de gok.

    Van mijn oud-leerlingen die in de zaal zaten hoorde ik dat het hier een Nederlander betrof die english probeerde te spreken. 

    Tweetalig onderwijs? Het is struikelen, er gaat veel verloren.

  7. cc @ phil

    cc @ phil

     

    I like your find : coal-english, it's splendid. Let me try to superize it :

    stien coal-english, or even better stone coal english.

    Ja, ja (translated : yes, yes), it is me something with those kids (kleuters), they learn to spiek english with their tablets under the leadership of their juffies.

    Da's nog es somewhat difference from dat debiele roc- dienstverlenende- examens-letting-gestolen-becoming-(wordend)-roc-schooltje in Amsterdam.

    Grappig idee trouwens, examens organiseren (organize), zo dat iedereen ze, door te googelen, geheid goed maakt  –  al die slovende ambtenaren en politici en meelopers (with runners), iedereen dus wil toch meer it in 't onderwijs ? Soort van geuzen actie, vier honderd jaar later ; heb ik iets gemist ?

     

    Zouden ze, daar in Amsterdam, ook people opleiden voor die splendid juridische soap, now on stage in Rotterdam, that joint venture between de local rechtbank there (aldaar) en die actors-pjupils (leerlingen) van de Ibn Ghaldoun school ; die in the light of the harbor maar vast het zekere voor de onzekere uitkomst had taken (namen) en dus, with success, de examens hadden gevonden, perused en er voor geslaagd (succeeded).

    At the end of the account (per slot van rekening) not a bad idea at all (geen slecht idee helemaal), concidering dat, wat iedereen al weet, de school flag (school standaard) has been going down long time (al lang). Self help (selfie, Van Dale).  

     

    En wie een other source will from the Telegraph, here issie :

     

    www.telegraaf.nl/binnenland/22258278/__Amstelveen__examenfraude_ROC__.html

    Er was toch wat te doen op dit forum over sources ? Nou dan !

     

    Legend (uitleg).

    De vertalingen staan tussen ( en ), soort kruk (crux) voor een ieder die geavanceerd onderwijs in engels heeft mogen genieten van daarin bekwaamde juffies ; allicht gefaciliteerd door daartoe onbekwame departementale dienstlikkers van Dekkers-en-vrienden  :  you see how necessary that izz, duell language (twee-talig).

    Tenslotte is het belangrijk (important), dat wil zeggen niet voor niks (not for nothing), dat leerplichtambtenaren en andere educatieve haagse sjoemelaars, die uit de staatsruif eten (from the state trog eat) hun "werk" behouden, die iconen van educatief onbenul (educational nothingness)  –  dat immers drukt de werkeloosheidscijfers, target van de regering.

    Vandaar dat kleuters vanaf 4 jaar nu verplicht (obligatory) de twee jaar (between 4 and 6 *), die u, lezer, nog in vrijheid mocht spelen (subs. thuis mocht verdreinzen), in kindergarten (tuintje, van kinderen, mogelijk met radijs en sterrekers) doorbrengen. De verzamelde goegemeente (the well intend community), dat is de optelsom van weinige terzake kundigen plus de majority educatief-onbenulligen (samen de democratische populatie), immers wilde dat zo  –  of het werd hen door de strot geduwd (through your troat pushed) dpor  –  ja door wie eigenlijk ? We waren er allemaal bij !

     

    * A.A. Milne, When we were very young, 1924 –

    en.wikipedia.org/wiki/When_We_Were_Very_Young

     

Reacties zijn gesloten.