Teletekst 101: VVD betreurt schaalvergroting

Eindelijk, de VVD erkent mede-verantwoordelijkheid en komt tot inkeer!
Hulde!

Teletekst vr 11 mei
VVD betreurt steun schaalvergroting

` VVD-leider Rutte wil geen steun meer
geven aan het vergroten van scholen en
ziekenhuizen.Als regeringspartij werkte
de VVD mee aan de schaalvergroting in
de publieke sector,maar het resultaat
valt tegen,zei hij op een VVD-congres.

De schaalvergroting moest leiden tot
meer efficiëncy en kwaliteit en lagere
kosten,maar volgens Rutte is dat niet
gelukt.Wel zijn er scholen gekomen waar
geen leerling de directeur nog kent en
zijn de leraren en het onderwijs er
niets beter van geworden,zei Rutte.

Oud-minister Zalm werd op het Congres
tot erelid benoemd.Hij was de langs
zittende minister van Financiën ooit

9 Reacties

1. Mooi
    maar wil Rutte ook meewerken aan het verkleinen van scholen (en schoolbesturen)? En wil hij zijn partijgenoten in Leiden opdracht geven niet akkoord te gaan met het vormen van een groot schoolbestuur in Leiden?

• Hij heeft gemakkelijk praten
      de komende periode hoeft hij toch niks te bewijzen. Ze hebben zo feestelijk meegewerkt aan het zelfstandig maken van de scholen (vooral het marktconform maken van de lonen voor het wat hogere personeel is ze goed gelukt), dat dit een merkwaardige uitspraak is die hij misschien beter voor zich had kunnen houden.

Rutte die het werk van zijn partij betreurt is net zo’n groot wonder als wanneer een godsdiensthater als Richard Dawkins zou zeggen dat hij eigenlijk -deep inside- religieus is 😉

• Niet gemakkelijk om fouten te erkennen
        Geen enkele politieke partij die fouten uit het verleden moet toegeven, heeft makkelijk praten, of die partij nou oppositie voert of niet, of die partij nou bedreigd wordt door zetelverlies aan concurrenten of niet.

Het maken van een draai begint altijd klein en voorzichtig, net als bij de PvdA en de AOb, maar het begínt tenminste, en bij de VVD lijkt het nu ook begonnen. Dat alleen al vind ik een compliment aan deze partij waard.

• Beter ten halve gekeerd,
            dan ten hele gedwaald
            monkelde de Moloch
            want de tweede helft
            die win ik toch

• Jazeker, dat is toch ook weer waar
          En dus ben ik het, bij nader inzien, met je eens. Overigens heeft Dawkins onlangs in de Times gezegd dat hij religieus is (dit voor de insiders). Ook ik wil af en toe wel eens optimistisch vooruitkijken! -… alleen heb ik nog geen plan van aanpak, daarvoor verdien ik te weinig… 😉

• Aap uit de mouw
          Vandaag staat in de Volkskrant dat de VVD in de gaten heeft dat het roer om moet. De Nederlander wil helemaal geen liberaal met eigen verantwoordelijkheid zijn. En dus gaat men op zoek naar andere kiezers.

De Volkskrant schrijft: [Rutte heeft inmiddels een eerste aanzet gemaakt. De VVD moet zich richten op de hardwerkende vakman: de onderwijzer, de agent, de verpleegkundige. De stem van deze ‘vergeten meerderheid’ wordt niet gehoord, zie hier de liberale uitdaging.]

En ook: [Ruttes streven de ‘silent majority’ in te palmen, oogst grote bijval onder de VVD-congresgangers. Tweede Kamerlid Hans van Baalen: ‘De groep die nooit een belastingvoordeel krijgt maar wel altijd de belastingaanslag, daar komen wij voor op.’ Fractievoorzitter Uri Rosenthal in de Eerste Kamer wijst op de ‘micronarigheid’ als gevolg van macro-ontwikkelingen. ‘Een groot deel van de burgers heeft het gevoel machteloos te staan tegenover globalisering en immigratie. Het is goed dat de grenzen opengaan voor Polen, maar de mensen vrezen voor hun baan. Wij moeten antwoord geven op zaken als geweld, terrorisme, baanonzekerheid. Ik noem dat liberalisme met compassie.’]

Dit is wel even wennen. Uit die hoek hebben we de wind tot nu toe nog niet meegehad. Erger nog: betekent dit dat de leraar het de komende vier jaar alweer van de oppositie moet hebben, en niet van het zittende bewind? -Een tikkie verwarrend.

2. Leo toch
    Door je niet aflatende dichterlijke knagen en zagen heb je nu zelfs meneer Rutte wakker gemaakt.
    Nog even en meneer Distelbloem gaat WSNS in het Netelbos omhakken.
    Pas op dat je niet de hele Moloch wakker schudt.

• Meneer Rutte
      heeft ’n oog geopend en rondgesnoven
      want er was wat ontevreden geknor van boven
      straks gaat hij van alles vrolijk verder beloven
      en wederom zal eenieder dat tevreden geloven

Reacties zijn gesloten.