Mijn onderzoek gaat voornamelijk over werkdruk bij beginnende leerkrachten in het basisonderwijs. Hoe kunnen deze leerkrachten door de bomen het bos blijven zien?
Allerlei tips etc. zijn van harte welkom.
4 Reacties
Beste Gerlinda Om tips te kunnen geven heb ik wel wat meer informatie over je onderzoek nodig. In wat voor kader onderzoek je dit, wat is doel en methode? Vertel eens wat meer, dan kan ik (kunnen wij) kijken hoe we het beste kunnen reageren.
Vrij eenvoudig. Vraag het ze.
Literatuuronderzoek Heb je een literatuuronderzoek gedaan, zodat je weet wat er al bekend is ?
Ballet, K. (2007). Worstelen met werkdruk. De ervaring van intensificatie bij leerkrachten in het basisonderwijs. (Studia Paedagogica nr.43). Leuven: Universitaire Pers Leuven.
Ballet, K., & Kelchtermans, G. (2004). Externe sturing en interne bronnen van verhoogde werkdruk. Een gevalsstudie over geïntensifieerde werkcondities. In G. Kelchtermans (Ed.), De stuurbaarheid van onderwijs. Tussen kunnen en willen, mogen en moeten. (Studia Paedagogica nr.37) (pp.141-158). Leuven: Universitaire Pers Leuven.
Ballet, K., & Kelchtermans, G. (2007, June). Worstelen met werkdruk. De ervaring van intensificatie bij leerkrachten in het basisonderwijs. Paper presented at the annual Onderwijsresearchdagen 2007, Groningen.*Lees verder…*, zoek op werkdruk.
WORSTELEN MET WERKDRUK: DE ERVARING VAN INTENSIFICATIE BIJ LEERKRACHTEN IN HET BASISONDERWIJS
KATRIJN BALLET
PROMOTOR: PROF. DR. GEERT KELCHTERMANS*Lees verder…*
Beste Gerlinda
Om tips te kunnen geven heb ik wel wat meer informatie over je onderzoek nodig. In wat voor kader onderzoek je dit, wat is doel en methode? Vertel eens wat meer, dan kan ik (kunnen wij) kijken hoe we het beste kunnen reageren.
Vrij eenvoudig.
Vraag het ze.
Literatuuronderzoek
Heb je een literatuuronderzoek gedaan, zodat je weet wat er al bekend is ?
KATRIJN BALLET
PROMOTOR: PROF. DR. GEERT KELCHTERMANS *Lees verder…*
Zie ook “Dagboek van een beginnende leerkracht”
*Lees verder…*