www.omroepzeeland.nl
nieuwsitem opening Isaac Beeckman Academie.
1 Reactie
Kapelle als katalysator? Het verhaal dat hoort bij de Isaac Beeckman Academie (Wanneer komt er de eerste basisschool die academie heet?) is zeker voor BONners interessant. In de eerste plaats worden de hervormingen betaald door te besparen op overhead. Hier wordt aangetoond hoe vals de roep om beter onderwijs is als die samenvalt met de roep om meer geld in plaats van een roep om hervormingen. Ten tweede wordt de computer gebruikt om het correctiewerk voor de docent te verlichten. Er zijn echt een heleboel leerstofonderdelen die je in kleine brokken op het moment dat de leerling daar aan toe is kunt laten overhoren door de computer. De leraar krijgt daardoor extra tijd om in de klas aanwezig te zijn. Verder kun je een aantal ouders keuze bieden. Óf ze gaan betalen voor extra of beter les óf hun kind moet naar een lager niveau overstappen. Daar kan b.v. het probleem van de zelfstandige gymnasia mee worden opgelost. Het aantal lesuren is nu voor veel leerlingen te klein om van hen een proefvertaling te vergen die de naam waardig is. Het moet afgelopen zijn met het uitreiken van het diploma Gymnasium aan leerlingen met een onvoldoende voor Latijn of Grieks. De overheid is blijkbaar niet bereid meer lessen in Latijn en Grieks te financieren dus ouders die graag willen dat hun kind een Gymnasiumdiploma verwerft zullen daarvoor lessen moeten kunnen inkopen. Voor de onderbouw VWO zou het fijn zijn als de ouders lessen echte wiskunde zouden kunnen inkopen.
Voor zo ver er tendensen richting het nieuwe leren zijn geldt in elk geval dat hoe kleiner de klas is des te geringer de schade is.
(Mijn informatie haalde ik uit TROUW d.d. 22 jan 2010; Ricus Dullaert)
Seger Weehuizen
Reacties zijn gesloten.
Copyright & kopiëren; 2025|WordPress thema door MH Themes
Kapelle als katalysator?
Het verhaal dat hoort bij de Isaac Beeckman Academie (Wanneer komt er de eerste basisschool die academie heet?) is zeker voor BONners interessant. In de eerste plaats worden de hervormingen betaald door te besparen op overhead. Hier wordt aangetoond hoe vals de roep om beter onderwijs is als die samenvalt met de roep om meer geld in plaats van een roep om hervormingen. Ten tweede wordt de computer gebruikt om het correctiewerk voor de docent te verlichten. Er zijn echt een heleboel leerstofonderdelen die je in kleine brokken op het moment dat de leerling daar aan toe is kunt laten overhoren door de computer. De leraar krijgt daardoor extra tijd om in de klas aanwezig te zijn. Verder kun je een aantal ouders keuze bieden. Óf ze gaan betalen voor extra of beter les óf hun kind moet naar een lager niveau overstappen. Daar kan b.v. het probleem van de zelfstandige gymnasia mee worden opgelost. Het aantal lesuren is nu voor veel leerlingen te klein om van hen een proefvertaling te vergen die de naam waardig is. Het moet afgelopen zijn met het uitreiken van het diploma Gymnasium aan leerlingen met een onvoldoende voor Latijn of Grieks. De overheid is blijkbaar niet bereid meer lessen in Latijn en Grieks te financieren dus ouders die graag willen dat hun kind een Gymnasiumdiploma verwerft zullen daarvoor lessen moeten kunnen inkopen. Voor de onderbouw VWO zou het fijn zijn als de ouders lessen echte wiskunde zouden kunnen inkopen.
Voor zo ver er tendensen richting het nieuwe leren zijn geldt in elk geval dat hoe kleiner de klas is des te geringer de schade is.
(Mijn informatie haalde ik uit TROUW d.d. 22 jan 2010; Ricus Dullaert)
Seger Weehuizen