Bekendheid BON

BON timmert, vooral door het bestuur, al behoorlijk aan de weg. Toch zeggen nog teveel mensen (ook uit het onderwijs) met wie ik over BON begin dat ze nog nooit van BON of Beter Onderwijs Nederland gehoord hebben. Het is al eens eerder op dit forum aangekaart, maar misschien moeten we nog nadrukkelijker de boer op voor een (nog) grotere naamsbekendheid. Bijvoorbeeld door posters en exemplaren van Vakwerk te verspreiden op onderwijsinstellingen en bedrijven. Misschien advertenties in kranten en tijdschriften? In ieder geval met vermelding van onze website! Ideeën zijn welkom.

5 Reacties

  1. Het zegt iets over die collega’s
    Toch vreemd, eerlijk gezegd. Als docent lees je toch een krant, neem ik aan. En net als de voetballer de voetbal bijlage zal lezen, lees je als docent toch de artikelen over onderwijs. Dan is het werkelijk onmogelijk dat je BON mist.
    Maar hoe meer bekendheid hoe beter. De beste manier: mond op mond recalme. Ga door met over BON te praten met collega’s. Vakwerk mocht inderdaad via docenten verspreid worden, maar een extra blaadje op de koffietafel heeft beperkt nut.
    Ik zou het spannend maken voor de collega’s… Let maar op: binnen een jaar is HNL in de prullenbak. Hoezo dan?
    Nou… psssst…

    Beetje show, beetje betrokkenheid. Advertenties zou ik liever niet zien. We verkopen niks, we hebben gelijk.

    Dus: zegt het voort: ieder op zn eigen wijze,

    • Ah Propaganda 😀
      Daarom nu ook! BON op hyves!
      Binnenkort meer hierover 😀

      Historia vitae magistra

    • Docenten die kranten lezen
      Niet alle docenten LEZEN. Ik had een scheikundecollega zonder ook maar een enkel boek in de kast.
      En lezen de collega’s kranten? Ja, misschien de Metro en de Spits. Ik verdenk een flink deel van hen ervan dat ze nergens op geabonneerd zijn.
      Sorry collega’s, de geletterden onder u, ongetwijfeld in overgrote meerderheid hier op de site aanwezig, niet te na gesproken.

      • Ja, ik had ook collega’s die
        Ja, ik had ook collega’s die de Telegraaf (of een regionaal dagblad uit hun stal) als enige bron van informatie hanteerden.
        Toch schrok ik gisteren op de NOT waar ik gesprekken (o.a. bij SBL) over de BON trachte op te starten, dat de gesprekspartner niet wist waar ik het over had. En dat na kranten, televisie en andere publiciteit. Volgens mij hoort het je op de hoogte houden van ontwikkelingen in je vak er ook bij, volgens de nieuwe functiebeschrijvingen. Dus gewoon een onvoldoende voor hen.

Reacties zijn gesloten.