Een voor ons herkenbaar, en voor anderen wellicht onthutsend stukje in De Pers vandaag. Zie hier: www.depers.nl/UserFiles/File/De_Pers_dinsdag_15_april_2008.pdf (even doorscrollen naar pagina 16)
“Ervaringsdeskundige Marten Blankesteijn, verslaggever van Dagblad De Pers, beklaagt zich over het slechte onderwijs dat hij zelf heeft genoten.”
Treffend
Een waarheidsgetrouwe weergave van een slachtoffer. De machteloosheid van leerlingen en leraren straalt er van af. Hoe heeft het zover kunnen komen? Waar blijft de reaktie van de hotemetoten die allemaal hebben bedacht en afgedrongen? Zo onzettend triest.
Van alle tijden
Twee maanden lang beperkten we onze hersenactiviteit tot het absolute minimum – ik had niet eens een agenda – om daarna in de toetsweek als een bezetene te leren.
Waar herken ik dit ook al weer van ?
Op een enkele brave Hendrik na betekent veel meer vrijheid voor veruit de meeste leerlingen dus vooral veel minder leren en dus veel minder kennis.
Van de brave Hendrikken moet de maatschappij het hebben, de economie draait op de rest….
Treffend ? Ja, wat betreft Marten Blankesteijn. Hij heeft blijkbaar wel leren schrijven, of is dit stuk ook bij elkaar getikt (knippen en plakken is te link…) m.b.v. andere stukken, want het komt me allemaal wel erg bekend voor.
Ervaringsdeskundige, *tja…*; en *tja…* en *tja…* tsonge jonge *wat een land…*
Goed geschreven
Hij kan wel goed schrijven. Maar misschien is dat eerder ondanks dan dankzij school.