Komt dat er nog van? Het is momenteel als in de Maria-tijd…ER GEBEURT NIKS!!!!!!! ( of is het de stilte voor de storm – hoop ik – )
18 Reacties
Re onderzoek: en dan? Ik denk dat ook als het er van komt, het erg stil zal blijven.
De diverse betrokkenen zullen een glas drinken, een plas doen en de zaken laten zoals het was. Denkt u zelf dat Mariëtte Hamer Jaques Wallage met een zweep door de Tweede Kamer zal jagen?
Soms… … droom ik daar van! 😉
100 dagen tijd De politici hebben luid en duidelijk verkondigd dat er de eerste honderd dagen alleen zal worden verkend. Voor de grote vakantie hoef je dan ook niet veel te verwachten. Het nieuwe schooljaar, dat zal de periode zijn waarin je weet of de herstelperiode van 8(!) jaar eindelijk is ingezet.
Je zult in ieder geval 8 jaar geduld moeten hebben. Wellicht moet je bij die 8 jaar nog 2 jaartjes optellen. Dit is eenpositieve raming: houd het maar gerust op 10 a 12 jaar.
Wie nu 45 is of ouder, die kan het idee dat zhij tijdens zhaar loopbaan nog een aantal jaren kan lesgeven in een schoon schoolgebouw, met leerlingen die weer snappen wat leren is, onder een bestuur dat respect toont voor je werk, en een regering die daar een normaal loon voor wil betalen, eigenlijk wel schudden- dat droombeeld is nauwelijks de moeite meer waard.
Is het niet om wanhopig van te worden? Als je er zo over nadenkt, zou je dan eigenlijk geen zin hebben om met een stuk hout de verantwoordelijken op te zoeken? Die hebben, willens en wetens, de wagen in puin gereden… De zegeningen van een vrije markt… Wie slim is, kan veel geld meenemen.
Er lopen bestuurders rond die genoeg geld verdienen om er het noodzakelijke onderhoud van meerdere basisschooltjes mee te betalen. Wie dat op een of andere manier kan goedpraten, heeft inmiddels eelt op zijn ziel of is van kwade wil. Het is zondermeer duidelijk dat Slagter en de zijnen de kinderen voor de rekening laten opdraaien.
Een debat bestaat vaak uit meerdere lagen. Nu het nieuwe leren langzamerhand van de baan is, wordt het tijd om eens over het gedrag van onze bestuurders na te denken. Ze zijn in ieder geval onfatsoenlijk. Aan de daden herken je iemand, niet zozeer aan de woorden. Wie spreekt: wij hebben hart voor kinderen (contra de docenten!), maar ondertussen meer dan 60% van het budget verbruikt, die liegt.
Re Respect voor je werk In uw reactie treft me de zinsnede ‘een bestuur dat respect toont voor je werk’.
Precies dat is het wat regelmatig mijn motivatie volledig onderuit haalt: een bestuur dat juist helemaal geen respect heeft voor je werk.
Mensen die in een onderwijsinstelling werkzaam zijn, daar de scepter zwaaien, modieuze praatjes napapegaaien en geen flauw benul hebben wat het is om iets te leren of iets te kunnen.
Als ik mee mag maken dat deze uitvreters verdwijnen, dan kan ik in elk geval tevreden met pensioen gaan.
Het grootste probleem vind ik de kwestie: hoe moet dit aflopen voor de leerlingen die nu in het VO zitten? Zij moeten rond 2012 het hoger onderwijs in. Wat zal er dan nog over zijn van de kwaliteit van universiteiten voor een beursstudent? Kom je met een Nederlands eindexamen nog wel terecht op een universiteit in een ander land, als je dat wil? Of moet je overal een colloquium doctum gaan halen, voor je mee mag spelen? Moet ik me nu wel of niet in allerlei onzekere situaties begeven om mijn kind in België naar school te kunnen sturen?
Re: toelatingsexamen Grappig is, dat men nu juist de titels ‘maaster’ en ‘betselaar’ heeft ingevoerd om alles Europees gelijk te schakelen en om het eenvoudiger te maken om over de grenzen te gaan studeren. Tegelijkertijd zie je dat het de overheid niets meer interesseert wat die titels inhoudelijk nog voorstellen. Ook hier zien we weer: liever een mooi geverfde façade dan een degelijk huis.
Maar ik weet niet of ze er in het buitenland al achter zijn hoe beroerd wij hier presteren. De Belgen weten het vast wel, maar de andere Europeanen, de Amerikanen? En de Chinezen, niet te vergeten, de Chinezen met wie wij binnenkort gaan uitwisselen!
Wanneer een leerling inderdaad een toelatingsexamen zal moeten doen, dan zal hij/zij nu eens werkelijk moeten laten zien hoe zelfstandig hij/zij is. De ontbrekende kennis zal helemaal zelfstandig verworven moeten worden.
Een ezelsbruggetje: ..mensen met te hoog salaris zijn per definitie criminelen! Nu de ING-top weer!
Wantrouw dat soort mensen altijd en ga er zeker niet mee om.
Vertel dat maar door aan Uw kinderen.
re 100 dagen tijd Bezopen. Een kabinet dat zichzelf een bijspijkercursus voorschrijft.
Willem Smit
Van een minister mag je verwachten dat hij werkenderweg het volk kan raadplegen en meteen aan de slag gaat. Het zal er nu op neerkomen dat er pas nieuw beleid van kracht kan worden in het schooljaar 2008-2009, want een en ander wordt natuurlijk over de zomervakantie heen getild, dus op zijn vroegst zit er nog een schooljaar tussen.
Mijn grootvader was voor de oorlog directeur van een christelijke ulo en was actief bestuurslid van een vereniging voor christelijk onderwijs. In die hoedanigheid ging hij eens in de zoveel tijd met anderen op audiëntie bij de minister of de staatssecretaris, bijvoorbeeld over spellingvoorschriften of om te pleiten voor onderwijs aan schipperskinderen. Hij maakte zich sterk voor zijn leerlingen. Niets zelfverrijking of braaf doen wat de overheid voorschrijft. Hij stelde zich weerbaar op.
Welke docent krijgt 100 dagen om zich in te werken????
de ministers hebben geen inhoudskennis In deze maatschappij is het hard nodig dat de ministers 100 dagen krijgen. Wat weet Maria nou van economie? Die heeft 100 jaar nodig om zich in te werken!
Het is een voorbeeld van de managementsgedachte dat het verder niks uitmaakt: directeur van een theater of van de visverwerking of de intensieve kinderhouderij. Maakt allemaal niks uit.
Als je maar kunt mennesjen.
Zou Maria aan 100 dagen wel genoeg hebben? Geef de Maria’s van dit kabinet er maar 200!
Misschien kan men in Den Haag voor alle vakken eens even de leerplannen en de exameneisen van de Belgen ernaast leggen. Kan op een middag gebeurd zijn, heb je geen 100 dagen voor nodig, teneinde te constateren dat er wel wat kan worden aangescherpt bij onze eindtermen! Zie www.onderwijs.vlaanderen.be.
Kijk… ..en daar waren we nou op tegen.
Je mag niet hopen dat ze die 100 dagen ook uitbetaald krijgen.
Waarop, Hals?
Op die 100.. ..dagen in de baas z’n tijd.
Eigenlijk is het onze tijd en ons geld …
Ja Fritzi,.. ..in ieder geval ons belastinggeld.
Maar je wil het toch niet weten: iemand die solliciteert voor een ministerspost en daarna zegt dat hij er nog voor moet leren!
En dat jij dat moet betalen!
Hoeveel verdienden ze ook weer? 160 in het jaar?
Gedeeld door drie = een jaarinkomen van een docent (voor 100 dagen).
Reacties zijn gesloten.
Copyright & kopiëren; 2025|WordPress thema door MH Themes
Re onderzoek: en dan?
Ik denk dat ook als het er van komt, het erg stil zal blijven.
De diverse betrokkenen zullen een glas drinken, een plas doen en de zaken laten zoals het was. Denkt u zelf dat Mariëtte Hamer Jaques Wallage met een zweep door de Tweede Kamer zal jagen?
Soms…
… droom ik daar van! 😉
100 dagen tijd
De politici hebben luid en duidelijk verkondigd dat er de eerste honderd dagen alleen zal worden verkend. Voor de grote vakantie hoef je dan ook niet veel te verwachten. Het nieuwe schooljaar, dat zal de periode zijn waarin je weet of de herstelperiode van 8(!) jaar eindelijk is ingezet.
Je zult in ieder geval 8 jaar geduld moeten hebben. Wellicht moet je bij die 8 jaar nog 2 jaartjes optellen. Dit is eenpositieve raming: houd het maar gerust op 10 a 12 jaar.
Wie nu 45 is of ouder, die kan het idee dat zhij tijdens zhaar loopbaan nog een aantal jaren kan lesgeven in een schoon schoolgebouw, met leerlingen die weer snappen wat leren is, onder een bestuur dat respect toont voor je werk, en een regering die daar een normaal loon voor wil betalen, eigenlijk wel schudden- dat droombeeld is nauwelijks de moeite meer waard.
Is het niet om wanhopig van te worden? Als je er zo over nadenkt, zou je dan eigenlijk geen zin hebben om met een stuk hout de verantwoordelijken op te zoeken? Die hebben, willens en wetens, de wagen in puin gereden… De zegeningen van een vrije markt… Wie slim is, kan veel geld meenemen.
Er lopen bestuurders rond die genoeg geld verdienen om er het noodzakelijke onderhoud van meerdere basisschooltjes mee te betalen. Wie dat op een of andere manier kan goedpraten, heeft inmiddels eelt op zijn ziel of is van kwade wil. Het is zondermeer duidelijk dat Slagter en de zijnen de kinderen voor de rekening laten opdraaien.
Een debat bestaat vaak uit meerdere lagen. Nu het nieuwe leren langzamerhand van de baan is, wordt het tijd om eens over het gedrag van onze bestuurders na te denken. Ze zijn in ieder geval onfatsoenlijk. Aan de daden herken je iemand, niet zozeer aan de woorden. Wie spreekt: wij hebben hart voor kinderen (contra de docenten!), maar ondertussen meer dan 60% van het budget verbruikt, die liegt.
Re Respect voor je werk
In uw reactie treft me de zinsnede ‘een bestuur dat respect toont voor je werk’.
Precies dat is het wat regelmatig mijn motivatie volledig onderuit haalt: een bestuur dat juist helemaal geen respect heeft voor je werk.
Mensen die in een onderwijsinstelling werkzaam zijn, daar de scepter zwaaien, modieuze praatjes napapegaaien en geen flauw benul hebben wat het is om iets te leren of iets te kunnen.
Als ik mee mag maken dat deze uitvreters verdwijnen, dan kan ik in elk geval tevreden met pensioen gaan.
Het grootste probleem vind ik
de kwestie: hoe moet dit aflopen voor de leerlingen die nu in het VO zitten? Zij moeten rond 2012 het hoger onderwijs in. Wat zal er dan nog over zijn van de kwaliteit van universiteiten voor een beursstudent? Kom je met een Nederlands eindexamen nog wel terecht op een universiteit in een ander land, als je dat wil? Of moet je overal een colloquium doctum gaan halen, voor je mee mag spelen? Moet ik me nu wel of niet in allerlei onzekere situaties begeven om mijn kind in België naar school te kunnen sturen?
Re: toelatingsexamen
Grappig is, dat men nu juist de titels ‘maaster’ en ‘betselaar’ heeft ingevoerd om alles Europees gelijk te schakelen en om het eenvoudiger te maken om over de grenzen te gaan studeren. Tegelijkertijd zie je dat het de overheid niets meer interesseert wat die titels inhoudelijk nog voorstellen. Ook hier zien we weer: liever een mooi geverfde façade dan een degelijk huis.
Maar ik weet niet of ze er in het buitenland al achter zijn hoe beroerd wij hier presteren. De Belgen weten het vast wel, maar de andere Europeanen, de Amerikanen? En de Chinezen, niet te vergeten, de Chinezen met wie wij binnenkort gaan uitwisselen!
Wanneer een leerling inderdaad een toelatingsexamen zal moeten doen, dan zal hij/zij nu eens werkelijk moeten laten zien hoe zelfstandig hij/zij is. De ontbrekende kennis zal helemaal zelfstandig verworven moeten worden.
Een ezelsbruggetje:
..mensen met te hoog salaris zijn per definitie criminelen! Nu de ING-top weer!
Wantrouw dat soort mensen altijd en ga er zeker niet mee om.
Vertel dat maar door aan Uw kinderen.
re 100 dagen tijd
Bezopen. Een kabinet dat zichzelf een bijspijkercursus voorschrijft.
Willem Smit
Van een minister mag je verwachten
dat hij werkenderweg het volk kan raadplegen en meteen aan de slag gaat. Het zal er nu op neerkomen dat er pas nieuw beleid van kracht kan worden in het schooljaar 2008-2009, want een en ander wordt natuurlijk over de zomervakantie heen getild, dus op zijn vroegst zit er nog een schooljaar tussen.
Mijn grootvader was voor de oorlog directeur van een christelijke ulo en was actief bestuurslid van een vereniging voor christelijk onderwijs. In die hoedanigheid ging hij eens in de zoveel tijd met anderen op audiëntie bij de minister of de staatssecretaris, bijvoorbeeld over spellingvoorschriften of om te pleiten voor onderwijs aan schipperskinderen. Hij maakte zich sterk voor zijn leerlingen. Niets zelfverrijking of braaf doen wat de overheid voorschrijft. Hij stelde zich weerbaar op.
Welke docent krijgt 100 dagen
om zich in te werken????
de ministers hebben geen inhoudskennis
In deze maatschappij is het hard nodig dat de ministers 100 dagen krijgen. Wat weet Maria nou van economie? Die heeft 100 jaar nodig om zich in te werken!
Het is een voorbeeld van de managementsgedachte dat het verder niks uitmaakt: directeur van een theater of van de visverwerking of de intensieve kinderhouderij. Maakt allemaal niks uit.
Als je maar kunt mennesjen.
Zou Maria
aan 100 dagen wel genoeg hebben? Geef de Maria’s van dit kabinet er maar 200!
Misschien kan men in Den Haag
voor alle vakken eens even de leerplannen en de exameneisen van de Belgen ernaast leggen. Kan op een middag gebeurd zijn, heb je geen 100 dagen voor nodig, teneinde te constateren dat er wel wat kan worden aangescherpt bij onze eindtermen! Zie www.onderwijs.vlaanderen.be.
Kijk…
..en daar waren we nou op tegen.
Je mag niet hopen dat ze die 100 dagen ook uitbetaald krijgen.
Waarop,
Hals?
Op die 100..
..dagen in de baas z’n tijd.
Eigenlijk is het
onze tijd en ons geld …
Ja Fritzi,..
..in ieder geval ons belastinggeld.
Maar je wil het toch niet weten: iemand die solliciteert voor een ministerspost en daarna zegt dat hij er nog voor moet leren!
En dat jij dat moet betalen!
Hoeveel verdienden ze ook weer? 160 in het jaar?
Gedeeld door drie = een jaarinkomen van een docent (voor 100 dagen).