Dit is een vervolg op de discussie hier.
Stellingen: doorgeslagen individualisme en egocentrisme maken dat ook veel docenten en managers in hun werk feitelijk zichzelf centraal stellen en niet de leerlingen.
De best presterende scholen zijn de scholen waar de leerlingen daadwerkelijk het vertrekpunt zijn en alles erop is gericht dat zij het beste uit zichzelf halen.
NB het eerste bezoek aan dit forum gaf me de indruk op een vakbondssite terecht te zijn gekomen. Dat zegt iets over de kwaliteit van de onderwijsvakbonden. Maar ook over de gerichtheid van het bezoekend publiek.
Hoe je zaken benoemt
geeft aan hoe je ze ervaart en erin zit.
En heeft dus gevolgen voor de inhoud van vakken en methodes en vooral ook voor het pedagogisch-didaktisch handelen.
Ofwel: met welke intenties en op welke manier krijg je leerlingen aan het leren.
PS Hinke
een kritische blik kan toch geen kwaad hoop ik. het moet niet het verhaal worden van wie niet voor ons is, is tegen ons
Zo tegen ben ik trouwens niet