Wat is NOT? Wil een goede ziel mij even bijlichten?
Goede ziel Ik wist ook niet wat NOT was, maar historica heeft er op een andere plaats een link bij gegeven: www.not-online.nl
NOT 2007-01 Hmmmm…. Ik heb al verplichtingen m.b.t. de komende NOT, anders zou ik graag op een BON-stand staan. Inmiddels is het wel rijkelijk laat om nog iets op te zetten; waren er al plannen?
Ondanks de link naar NOT is mij doel en achtergrond van deze instelling en haar bijeenkomst onduidelijk. Heeft het iets te maken met Nederlandse Onderwijs Televisie (het weekjournaal van vroeger)?
NOT 2007-01 Het betreft de Nationale Onderwijs Tentoonstelling, tweejaarlijks, waar iedereen die iets met het onderwijs te maken heeft akte de presence kan geven. Dus veel firma’s die spullen aan het onderwijs verkopen (meubilair, apparatuur, lesmateriaal) en veel organisaties die iets rond willen bazuinen. Ik ga er altijd graag naartoe, hetzij als gewone bezoeker, ofwel als standmedewerker.
De bezoekers zijn uiteraard vooral de mensen in het veld die ideeën komen opdoen.
Ik zou iedereen aan willen raden om met de BON-agenda in het achterhoofd op de NOT rond te kijken en op de diverse stands BON-geluiden te laten horen. Wie weet lokt dat interessante reacties uit.
NOT bis Iedereen weet nu geloof ik dat de NOT een enorme beurs is in Utrecht (Poolse landdag) voor het gehele onderwijs. En ja, een uitje voor sommigen. (Bij mij op school moet je er op je vrije dag heen. Werkte je daarvoor part-time?)
Het wordt commercieel georganiseerd door VNU en een standje zal wel wat kosten. Maar het is wel ‘The place to be’ voor onderwijsorganisaties. De AOB pakt het groots aan : 2 gratis kaartjes per lid t.w.v. E 15.- en er schijnen ook nog treinkaartjes te worden gaan uitgedeeld. Het festijn duurt een hele werkweek. Het is wel belangrijk dat de BON ook hier haar smoel laat zien, al was het maar voor de ledenwerving. Prima dat jullie zo actief reageren. Maar wat wil het bestuur?
Folderen Als het moet -als het deze of gene een goed idee lijkt- ben ik bereid om te folderen voor Bon. Ik woon in Utrecht, ’t is dus een kleine moeite. Persoonlijk heb ik wel een probleem met folderen: ik heb de pp aan al die mensen die het foldertje aanpakken, even bekijken en het weer op de grond gooien. Verder weet ik niet of je zomaar mag folderen hier voor de hallen (maar je kunt altijd iets verderop gaan staan, net aan de weg). Ook moet er dan een fatsoenlijke folder komen met een duidelijke tekst. Ook heb ik niet de middelen om zelf folders te vermenigvuldigen.
En in het geval dat: is er iemand die eventueel mee zou willen doen? Kortom, twee mitsen, drie maren en 1 ferm: ja!
(Oh ja: ik weet niet of ik Bon geluiden kan maken? Mijn stem draagt wel erg ver 😉
Gewoon even vragen Het grootste deel van het afval voorkom je al door even te vragen of men geïnteresseerd is in……………. (korte formulering vinden!)
folderen Dag Simon,
Wel een leuk idee om er te gaan folderen. Wie doet er mee?
Folderen Ik zie meestal wel gefolderd worden vlak voor de ingang van de jaarbeurs (zo ook vorige week bij “Het Instrument”). Misschien is het zinnig om de organisatie even te polsen over wat OK is en wat niet.
Grootste toeloop & Tekst folder De duur van het evenement is eigenlijk niet zo’n probleem. Ik zou daar iedere dag een paar uur kunnen staan tijdens de piekmomenten (wanneer is de grootste toeloop: tussen 13:00 -15:00; misschien tussen 12:00-15:00 ?) Mocht een en ander voor een lichaam met twee handen toch wat teveel worden, dan zijn er altijd wel een paar leerlingen die gezellig met me mee willen.
Grootste probleem is de folder: ik stel voor dat we ‘m gewoon zwart-wit doen op kringloop papier (drukwerk is verschrikkelijk duur- boven de 1500 euro kunnen we net zo goed een stand in de rij huren geloof ik. Overigens zou je dan ook nog altijd een folder erbij nodig hebben).
We zouden de tekst, indien nodig, alla wikipedia, hier met belangstellenden op dit forum kunnen schrijven. Maar misschien is er al een goede tekst? Of heeft iemand hier zulke uitgesproken ideeen over dat we die kunnen navolgen? (De tekst moet wel gericht zijn op het publiek van de NOT). Als dan iemand bereid is om 2000 stuks te vermenigvuldigen (dat zal wel genoeg zijn lijkt me, zeker als je -zoals Hinke zegt- de folder niet zomaar meegeeft aan iedere gestrekte hand). Mochten we folders overhouden, dan zijn die niet weg- er zijn vast en zeker wel meer gelegenheden waarbij we kunnen folderen.
Moeilijker is het niet, dunkt mij?…
NOT doen Met een klein voorbehoud -misschien zit ik die die dagen in Berlijn- meld ik me aan als folderaar voor die paar uurtjes dat Simon niet kan. Wat voor mensen bezoeken het NOT eigenlijk? Schoolleiders? Ik wil ook wel een deel van het voorbereidende werk op me nemen.
willem smit
Het begint al om 10 uur Ik ben jarenlang een trouw NOT bezoeker geweest. Het begint al om 10 uur en je ziet hele schoolteams er een dagje uit. Er zijn ook lezingen, workshops etc. Volgens mij gaat het als studiedag over de toonbank.
folderen Hoewel ik NOT niet ken, lijkt me een folderactie een goede zaak. Is het een idee om hier, zoals iemand al voorstelde, gezamenlijk foldermateriaal te maken? Of willen we, om de verrassing groter te houden, e.e.a. buiten het oog van de site doen? Laat hier maar even horen wat de opinies zijn, dan beslissen we aan de hand daar van, wat de aanpak gaat zijn.
des bestuurs Hoewel we het over veel dingen eens zijn op deze site, zie ik toch ook wel verschillen. Het lijkt me erg onverstandig als we het maken van folders aan de uiteenlopende enthousiaste forumbezoekers overlaten. Iemand moet gevraagd worden een voorzet te maken (ik wil best gevraagd worden) en het bestuur moet dat vaststellen.
Een zeer eenvoudig half A4-tje met een korte tekst en een verwijzing naar de website volstaat.
folderen II Dag Hinke,
We zijn het eens. Ik heb niet de indruk willen wekken de inhoud van de folder over te willen laten aan de toevallige passant op onze site. Ik wil even inventariseren of:
1. we hier online willen schrijven, waar iedereen kan meekijken, of
2. we een offline schrijversclubje organiseren dat met een voorzet komt, waarna we eventueel een commentaarronde organiseren op de site.
Voorstel: we wachten even een paar dagen de reacties hierop af en gaan vervolgens daar mee aan de gang. Is dat iets?
Mijn voorkeur heeft optie 2.
Voorlopig schrijversclubje: Hinke, Willem Smit, Planeten Paultje en Simon? Mijn e-mail.
voorlopig folderclubje Wie heeft zich al aangemeld om te folderen: Simon, Hinke, Willem; nog anderen? Hinke schreef:
Eigenlijk moet je ploegendiensten maken. Een periode van 2 (max. 3) uur staan te folderen is heel goed te doen. Langer
wordt het echt afzien. Belangrijk is dat je een korte kreet hebt: ‘Kent u de vereniging die kennis weer centraal wil stellen?” Kent u de BON? die zich verzet tegen het NIeuwe Leren? Zoiets moet het worden. Het lijkt me wel belangrijk dat de tekst van de folder kort is en vanuit het bestuur vastgesteld wordt.
Lijkt me een goed idee. Hinke, neem jij het voortouw voor de tekst? Dan zorgen Ralph en ik dat die een mooie stempel van goedkeuring van het bestuur krijgt!
Voortouw Prima, ik neem het voortouw, stuur een concept aan Simon en Willem, wacht dat even af en dan laat ik Ralph en Mark P. even stempelen. De flyer gebruik ik als uitgangspunt. OK?
OK Prima! En vergeet Planeten Paultje niet.
flyer Dag mensen, er staatn hier al een flyer. Alle commentaar is welkom!
flyers Ik blijf meedoen maar heb nu, misschien tot zaterdag, geen tijd om substantieel te reageren en mee te denken over de tekst van de flyers.
In de concept-lerarenfolder zie ik moeilijke woorden als: hoogopgeleid en primair proces. Tot dans, jullie komen er wel uit.
willem smit
Ben ik net wakker? Beste Fora!
Volgens mij heb ik liggen slapen. Dit is volledig langs mij heen gegaan.
Wat een geweldige actie! Als ik eventueel iets kan betekenen, laat het me weten.
Historia vitae magistra
NOT pas in januari Iedereen weet dat de NOT pas eind januari is? (23 tot 27). We hebben dus best nog even tijd om dit goed voor te bereiden.
me too Ook ik meld mij aan voor een dagje folderen
NOT pas in januari? Dan folder ik mee!!! Ik kan folderen op de woensdag, donderdag, vrijdag en/of zaterdag; het tijdstip maakt me niet uit! Lijkt me het leukst om met z’n tweeën te folderen.
Ook voor eventuele logistieke ondersteuning ben ik beschikbaar.
En dat het geld kost en niet de moeite waard zou zijn? Natuurlijk is het wél de moeite waard! Je moet als BON overal zijn: in de kranten, op tv, in de scholen én bij zo’n beurs! Liefst duidelijk herkenbaar met een BON-jack of hesje o.i.d.. Als we het doorzetten, dan doe ik 50 euro in de pot voor die vergunning. Wie volgt?
probleempje … Bozbezbozzel schreef de volgende email:
Naar aanleiding van het idee om te gaan flyeren bij de NOT, hebben we wat onderzoek verricht:
en geconstateerd dat je voor het flyeren op de openbare weg in Utrecht een
vergunning nodig hebt. Bovendien zal de organisatie van de NOT er niet
gelukkig mee zijn als we precies voor hun deur gaan staan.
Ik leg dit even bij jullie neer – hoe gaan we hiermee om?
Skylla en Charibdis Een politie-agent die flyerende BONners wegjaagd of verbaliseert heeft waarschijnlijk te weinig nieuwswaarde. Het lijkt mij zeker dat NOT, die vast neutraliteit wil uitstralen, de hulp van de sterke arm zal inroepen om de BONners van haar poorten te verwijderen. Toestemming om te flyeren zal de gemeente tegen de zin van de NOT-organisatoren waarschijnlijk niet geven. Is het bekend welke kriteria de gemeente toepast voor het al dan niet verlenen van toestemming?
Vergunning Ik ga er vanmiddag of morgen wel even achteraan. Ik wist dat je een vergunning nodig hebt. Ik heb weinig zin in gedoe met de politie. Binnen staan was van begin af aan al niet de bedoeling. -Heikel punt is de vraag hoeveel een vergunning kost (85 euro, voor 1 flyerende persoon, per dag: maal 5! dagen).
Laten we hopen dat flyeren oogluikend wordt toegestaan. Het traject tussen de roltrap van Hoogcat. t/m jaarbeurs is openbaar terrein. De achterkant daarentegen (parkeerplaats t/m de hallen) is van de jaarbeurs zelf. Daar moet je dan ook maar niet gaan staan.
Willen we geld betalen? Ik vermoed het niet he? Bedenk daarbij dat 1 dagje flyeren niet zoveel zin heeft.
Voor 425,- kun je wellicht een advertentie plaatsen in het … aob blad 😉 Bereik je dezelfde doelgroep.
Morgen weet ik meer. (Seger: de nieuwswaarde van een agent die een boete geeft is bijzonder groot voor degeen die de boete moet betalen! 🙂
Hoe dan ook: er moet worden betaald Ik ben vanmiddag naar het bureau bijzondere wetten in Utrecht geweest- ik had gehoopt gratis te mogen folderen aangezien wij geen commerciele instelling zijn. Maar geen sprake van.
Het aanvragen van een vergunning gaat vrij snel. Je moet nogal wat vreselijks van plan zijn -en dat zijn wij- willen ze de vergunning weigeren.
Goed: optie is duidelijk- vergunning aanvragen voor 1 dag? 2 dagen?
Persoonlijk vind ik dat het sop de kool niet waard is. De kosten zijn relatief hoog. Volgens mij kun je met dit geld betere dingen doen.
De flyer moet natuurlijk wel worden afgemaakt, dan hebben we er een achter de hand als we ergens wel (gratis) kunnen flyeren.
Ik laat de beslissing over aan onze penningmeester.
(Illegaal folderen is geen optie).
Folderen Ik weet niet hoe duur het is en waarom folderen zo duur moet zijn?
Mijn idee zou zijn: ALLE vijf dagen (dinsdag tot en met zaterdag) folderen met twee personen tegelijk van 10-12 uur en op woensdagmiddag ook nog eens tussen half 1 en 2 uur. Ik denk dat 1 vergunning moet kunnen reiken voor al die vijf dagen.
De plek onder aan de roltrap aan de achterzijde van het station lijkt me heel geschikt. Kan eventueel ook bij het zebrapad waar mensen oversteken naar de beursgebouwen. . Het zou fijn zijn als we de onderwijsvakbonden (allemaal!) vragen om een stapeltje uitdelers van de BON bij hun stand te leggen. Dat willen ze vast wel doen.
wedje maken? Hinke, ik wil wedden dat die bonden dat niet doen, niet een. € 10,–?
willem smit
Vragen of iemand foldertjes voor ons op een tafeltje wil leggen Vragen of iemand foldertjes voor ons op een tafeltje wil leggen, desnoods tegen een kleine vergoeding, is de beste optie. Folderen voor een of twee dagen is leuk, maar levert te weinig op. Dan zijn er vast betere plekken te bedenken waar je voor niets kunt folderen. €425,- is eenvoudigweg teveel. Ik wist ook niet dat het zo duur moet zijn. -De vergunning wordt overigens vergeven aan een persoon: op naam. Met twee personen folderen kost je het dubbele.
Laat ik het zo zeggen: we kunnen die 425,- beter geven aan een goed doel (laten we voor dat geld bijlessen betalen voor een arm kind uit een achterstandswijk oid.) dan dat we er voor folderen. Ik wil graag folderen, maar de gemeente maakt het wel erg lastig hier. Nogmaals, er is vast wel een andere gelegenheid waar we alleen maar wat reiskosten hebben enwaar we voor nop mogen folderen.
Kortom, die flyer moet er komen, maar voor deze gelegenheid moeten we slim zijn en ze op een andere, goedkopere manier aan de man brengen- is er niet iemand met de juiste relaties?
(En ga niet illegaal folderen: daarmee strijk je mensen alleen maar tegen de haren in, daar schiet je niets mee op).
belachelijk Laten we eens aan ervaren Utrechtse actievoerders vragen hoe zij dat dan doen met de vergunning. Ik wordt vaak genoeg op straat lastig gevallen met de vraag of ik een parfumkortingbonnetje wil hebben. Ik geloof er niets van dat deze meisjes (die voor een appel en een ei door de lokale drogist worden ingehuurd) een vergunning moeten hebben. Kent iemand Utrechtse activisten of mensen uit de Utrechtse politiek die dit weten?
Standhouders Probeer het op een akkoordje te gooien met BON-gezinde standhouders (vakbonden? wie nog meer?). Die kunnen een BON-folderaar tot deelnemer bombarderen, zodat die bij die stand naar hartelust kan folderen. Ik weet niet of je met je deelnemerspas op een andere plek dan bij die stand mag folderen, dat zouden we moeten uitzoeken…..
stickers Misschien een ideetje om stickers (knalrood of oranje) te maken die door leden opgeplakt kunnen worden, zodat we overal zichtbaar worden?
Rekam, zijn het je genen? Rekam, zijn het je genen? Of ben je door ijver en studiezin zo slim geworden? -Ik vind je idee echt heel slim: laat ieder lid van Bon dat de beurs bezoekt -als men dat wil hoor, laat niemand zich verplicht voelen- een badge of sticker dragen. Zorg dat je wat foldertjes in de tas hebt, dan kun je altijd Bon ter sprake brengen en wat foldermateriaal overhandigen. Dat is legaal.
Wat vinden jullie van Rekams plan?
(Dan sta ik wel bij de ingang te wachten met badge en folders: op mensen wachten is toch zeker niet illegaal?)
NOT-organisatoren zijn niet gek Het lijkt het ei van Columbus. Maar als het de oprganisatoren opvalt zullen ze waarschijnlijk toch ingrijpen. Voor reclame maken en foderen moet nu eenmaal betaald worden en het niet boeten om de mazen te dichten kan op den duur de organisatoren veel geld kosten. (boeten is iets anders als beboeten)
Maar we kunnen het proberen.
Het is niet de bedoeling dat we folderen Het is niet de bedoeling dat we folderen- je maakt op een dergelijke beurs toch regelmatig praatjes met allerlei mensen. Dan kun je, als Bon ter sprake komt (waarom heeft u zo’n lelijke badge opgespeld?) de mensen wat folder materiaal meegeven. Dat zal toch niet illegaal zijn? (Er is dus geen sprake van actief folderen).
Volgens mij is Rekams voorstel slim, want: het zet zoden aan de dijk (een badge kan wel opvallen), en het staat je vrij om hier en daar een praatje te houden over de vereniging Bon (die komt uberhaupt tegenwoordig wel ter sprake, zelfs als je geen badge draagt!)
Nadeel is wel dat je je verborgenheid moet opgeven.
Maar ik geef dit plannetje graag voor een beter plan.
slim ik ben zo slim, maar helaas vinden mijn rector en mijnafdelingsleiders mij de meest domme docent die zij ooit zijn tegengekomen (= intimidatie en indoctrinatie, ik geloofde het bijna zelf ;-)))
Echt wel! Goed plan. Daarmee maak je meteen zichtbaar dat we best groot zijn.
‘Ik ben een trots lid van de BON’
op het toilet en overal waar je verder komt We gaan vast wel een keer naar toilet en velen na ons ook. Dus een stickertje op de deur van het toilet ……
het toilet op je school of waar dan ook op school
En bij de huisarts
En in de supermarkt
En noem maar op, docenten zijn altijd heel creatief dus waarom hier niet mee
Ik had aan mijn volledige team “vakwerk” gestuurd als pdf bijlage. Dezelfde dag nog ontving ik diverse reactie en …. een collega had het gecopieerd en op de tafel in de docentekamer gelegd.
Reacties zijn gesloten.
Copyright & kopiëren; 2025|WordPress thema door MH Themes
Wat is NOT?
Wil een goede ziel mij even bijlichten?
Goede ziel
Ik wist ook niet wat NOT was, maar historica heeft er op een andere plaats een link bij gegeven: www.not-online.nl
NOT 2007-01
Hmmmm…. Ik heb al verplichtingen m.b.t. de komende NOT, anders zou ik graag op een BON-stand staan. Inmiddels is het wel rijkelijk laat om nog iets op te zetten; waren er al plannen?
Planeten Paultje
info
Dag PP,
Ondanks de link naar NOT is mij doel en achtergrond van deze instelling en haar bijeenkomst onduidelijk. Heeft het iets te maken met Nederlandse Onderwijs Televisie (het weekjournaal van vroeger)?
NOT 2007-01
Het betreft de Nationale Onderwijs Tentoonstelling, tweejaarlijks, waar iedereen die iets met het onderwijs te maken heeft akte de presence kan geven. Dus veel firma’s die spullen aan het onderwijs verkopen (meubilair, apparatuur, lesmateriaal) en veel organisaties die iets rond willen bazuinen. Ik ga er altijd graag naartoe, hetzij als gewone bezoeker, ofwel als standmedewerker.
De bezoekers zijn uiteraard vooral de mensen in het veld die ideeën komen opdoen.
Ik zou iedereen aan willen raden om met de BON-agenda in het achterhoofd op de NOT rond te kijken en op de diverse stands BON-geluiden te laten horen. Wie weet lokt dat interessante reacties uit.
Planeten Paultje
NOT bis
Iedereen weet nu geloof ik dat de NOT een enorme beurs is in Utrecht (Poolse landdag) voor het gehele onderwijs. En ja, een uitje voor sommigen. (Bij mij op school moet je er op je vrije dag heen. Werkte je daarvoor part-time?)
Het wordt commercieel georganiseerd door VNU en een standje zal wel wat kosten. Maar het is wel ‘The place to be’ voor onderwijsorganisaties. De AOB pakt het groots aan : 2 gratis kaartjes per lid t.w.v. E 15.- en er schijnen ook nog treinkaartjes te worden gaan uitgedeeld. Het festijn duurt een hele werkweek. Het is wel belangrijk dat de BON ook hier haar smoel laat zien, al was het maar voor de ledenwerving. Prima dat jullie zo actief reageren. Maar wat wil het bestuur?
Folderen
Als het moet -als het deze of gene een goed idee lijkt- ben ik bereid om te folderen voor Bon. Ik woon in Utrecht, ’t is dus een kleine moeite. Persoonlijk heb ik wel een probleem met folderen: ik heb de pp aan al die mensen die het foldertje aanpakken, even bekijken en het weer op de grond gooien. Verder weet ik niet of je zomaar mag folderen hier voor de hallen (maar je kunt altijd iets verderop gaan staan, net aan de weg). Ook moet er dan een fatsoenlijke folder komen met een duidelijke tekst. Ook heb ik niet de middelen om zelf folders te vermenigvuldigen.
En in het geval dat: is er iemand die eventueel mee zou willen doen? Kortom, twee mitsen, drie maren en 1 ferm: ja!
(Oh ja: ik weet niet of ik Bon geluiden kan maken? Mijn stem draagt wel erg ver 😉
Gewoon even vragen
Het grootste deel van het afval voorkom je al door even te vragen of men geïnteresseerd is in……………. (korte formulering vinden!)
folderen
Dag Simon,
Wel een leuk idee om er te gaan folderen. Wie doet er mee?
Folderen
Ik zie meestal wel gefolderd worden vlak voor de ingang van de jaarbeurs (zo ook vorige week bij “Het Instrument”). Misschien is het zinnig om de organisatie even te polsen over wat OK is en wat niet.
Planeten Paultje
Week
Overigens duurt de NOT een volle werkweek, van dinsdag t/m zaterdag. Dat is heel veel foldertjes en ook veel vrije tijd ;-).
Planeten Paultje
Grootste toeloop & Tekst folder
De duur van het evenement is eigenlijk niet zo’n probleem. Ik zou daar iedere dag een paar uur kunnen staan tijdens de piekmomenten (wanneer is de grootste toeloop: tussen 13:00 -15:00; misschien tussen 12:00-15:00 ?) Mocht een en ander voor een lichaam met twee handen toch wat teveel worden, dan zijn er altijd wel een paar leerlingen die gezellig met me mee willen.
Grootste probleem is de folder: ik stel voor dat we ‘m gewoon zwart-wit doen op kringloop papier (drukwerk is verschrikkelijk duur- boven de 1500 euro kunnen we net zo goed een stand in de rij huren geloof ik. Overigens zou je dan ook nog altijd een folder erbij nodig hebben).
We zouden de tekst, indien nodig, alla wikipedia, hier met belangstellenden op dit forum kunnen schrijven. Maar misschien is er al een goede tekst? Of heeft iemand hier zulke uitgesproken ideeen over dat we die kunnen navolgen? (De tekst moet wel gericht zijn op het publiek van de NOT). Als dan iemand bereid is om 2000 stuks te vermenigvuldigen (dat zal wel genoeg zijn lijkt me, zeker als je -zoals Hinke zegt- de folder niet zomaar meegeeft aan iedere gestrekte hand). Mochten we folders overhouden, dan zijn die niet weg- er zijn vast en zeker wel meer gelegenheden waarbij we kunnen folderen.
Moeilijker is het niet, dunkt mij?…
NOT doen
Met een klein voorbehoud -misschien zit ik die die dagen in Berlijn- meld ik me aan als folderaar voor die paar uurtjes dat Simon niet kan. Wat voor mensen bezoeken het NOT eigenlijk? Schoolleiders? Ik wil ook wel een deel van het voorbereidende werk op me nemen.
willem smit
Het begint al om 10 uur
Ik ben jarenlang een trouw NOT bezoeker geweest. Het begint al om 10 uur en je ziet hele schoolteams er een dagje uit. Er zijn ook lezingen, workshops etc. Volgens mij gaat het als studiedag over de toonbank.
folderen
Hoewel ik NOT niet ken, lijkt me een folderactie een goede zaak. Is het een idee om hier, zoals iemand al voorstelde, gezamenlijk foldermateriaal te maken? Of willen we, om de verrassing groter te houden, e.e.a. buiten het oog van de site doen? Laat hier maar even horen wat de opinies zijn, dan beslissen we aan de hand daar van, wat de aanpak gaat zijn.
des bestuurs
Hoewel we het over veel dingen eens zijn op deze site, zie ik toch ook wel verschillen. Het lijkt me erg onverstandig als we het maken van folders aan de uiteenlopende enthousiaste forumbezoekers overlaten. Iemand moet gevraagd worden een voorzet te maken (ik wil best gevraagd worden) en het bestuur moet dat vaststellen.
Een zeer eenvoudig half A4-tje met een korte tekst en een verwijzing naar de website volstaat.
folderen II
Dag Hinke,
We zijn het eens. Ik heb niet de indruk willen wekken de inhoud van de folder over te willen laten aan de toevallige passant op onze site. Ik wil even inventariseren of:
1. we hier online willen schrijven, waar iedereen kan meekijken, of
2. we een offline schrijversclubje organiseren dat met een voorzet komt, waarna we eventueel een commentaarronde organiseren op de site.
Voorstel: we wachten even een paar dagen de reacties hierop af en gaan vervolgens daar mee aan de gang. Is dat iets?
Mijn voorkeur heeft optie 2.
Voorlopig schrijversclubje: Hinke, Willem Smit, Planeten Paultje en Simon? Mijn e-mail.
voorlopig folderclubje
Wie heeft zich al aangemeld om te folderen: Simon, Hinke, Willem; nog anderen? Hinke schreef:
Eigenlijk moet je ploegendiensten maken. Een periode van 2 (max. 3) uur staan te folderen is heel goed te doen. Langer
wordt het echt afzien. Belangrijk is dat je een korte kreet hebt: ‘Kent u de vereniging die kennis weer centraal wil stellen?” Kent u de BON? die zich verzet tegen het NIeuwe Leren? Zoiets moet het worden. Het lijkt me wel belangrijk dat de tekst van de folder kort is en vanuit het bestuur vastgesteld wordt.
Lijkt me een goed idee. Hinke, neem jij het voortouw voor de tekst? Dan zorgen Ralph en ik dat die een mooie stempel van goedkeuring van het bestuur krijgt!
Voortouw
Prima, ik neem het voortouw, stuur een concept aan Simon en Willem, wacht dat even af en dan laat ik Ralph en Mark P. even stempelen. De flyer gebruik ik als uitgangspunt. OK?
OK
Prima! En vergeet Planeten Paultje niet.
flyer
Dag mensen, er staatn hier al een flyer. Alle commentaar is welkom!
flyers
Ik blijf meedoen maar heb nu, misschien tot zaterdag, geen tijd om substantieel te reageren en mee te denken over de tekst van de flyers.
In de concept-lerarenfolder zie ik moeilijke woorden als: hoogopgeleid en primair proces. Tot dans, jullie komen er wel uit.
willem smit
Ben ik net wakker?
Beste Fora!
Volgens mij heb ik liggen slapen. Dit is volledig langs mij heen gegaan.
Wat een geweldige actie! Als ik eventueel iets kan betekenen, laat het me weten.
Historia vitae magistra
NOT pas in januari
Iedereen weet dat de NOT pas eind januari is? (23 tot 27). We hebben dus best nog even tijd om dit goed voor te bereiden.
me too
Ook ik meld mij aan voor een dagje folderen
NOT pas in januari? Dan folder ik mee!!!
Ik kan folderen op de woensdag, donderdag, vrijdag en/of zaterdag; het tijdstip maakt me niet uit! Lijkt me het leukst om met z’n tweeën te folderen.
Ook voor eventuele logistieke ondersteuning ben ik beschikbaar.
En dat het geld kost en niet de moeite waard zou zijn? Natuurlijk is het wél de moeite waard! Je moet als BON overal zijn: in de kranten, op tv, in de scholen én bij zo’n beurs! Liefst duidelijk herkenbaar met een BON-jack of hesje o.i.d.. Als we het doorzetten, dan doe ik 50 euro in de pot voor die vergunning. Wie volgt?
probleempje …
Bozbezbozzel schreef de volgende email:
Naar aanleiding van het idee om te gaan flyeren bij de NOT, hebben we wat onderzoek verricht:
Volgens
sites.vnuexhibitions.com/fsmk/images/img.asp?src=pages&id=8829&number=1&type=1&wf=20
kost folderen op de NOT 800 euro, max twee bedrijven en is al uitverkocht,
we worden er waarschijnlijk uitgegooid als we toch binnen gaan staan!
Verder gespeurd op
www.utrecht.nl/smartsite.dws?id=11082
en
www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=14;action=display;threadid=6777
en geconstateerd dat je voor het flyeren op de openbare weg in Utrecht een
vergunning nodig hebt. Bovendien zal de organisatie van de NOT er niet
gelukkig mee zijn als we precies voor hun deur gaan staan.
Ik leg dit even bij jullie neer – hoe gaan we hiermee om?
Skylla en Charibdis
Een politie-agent die flyerende BONners wegjaagd of verbaliseert heeft waarschijnlijk te weinig nieuwswaarde. Het lijkt mij zeker dat NOT, die vast neutraliteit wil uitstralen, de hulp van de sterke arm zal inroepen om de BONners van haar poorten te verwijderen. Toestemming om te flyeren zal de gemeente tegen de zin van de NOT-organisatoren waarschijnlijk niet geven. Is het bekend welke kriteria de gemeente toepast voor het al dan niet verlenen van toestemming?
Vergunning
Ik ga er vanmiddag of morgen wel even achteraan. Ik wist dat je een vergunning nodig hebt. Ik heb weinig zin in gedoe met de politie. Binnen staan was van begin af aan al niet de bedoeling. -Heikel punt is de vraag hoeveel een vergunning kost (85 euro, voor 1 flyerende persoon, per dag: maal 5! dagen).
Laten we hopen dat flyeren oogluikend wordt toegestaan. Het traject tussen de roltrap van Hoogcat. t/m jaarbeurs is openbaar terrein. De achterkant daarentegen (parkeerplaats t/m de hallen) is van de jaarbeurs zelf. Daar moet je dan ook maar niet gaan staan.
Willen we geld betalen? Ik vermoed het niet he? Bedenk daarbij dat 1 dagje flyeren niet zoveel zin heeft.
Voor 425,- kun je wellicht een advertentie plaatsen in het … aob blad 😉 Bereik je dezelfde doelgroep.
Morgen weet ik meer. (Seger: de nieuwswaarde van een agent die een boete geeft is bijzonder groot voor degeen die de boete moet betalen! 🙂
Hoe dan ook: er moet worden betaald
Ik ben vanmiddag naar het bureau bijzondere wetten in Utrecht geweest- ik had gehoopt gratis te mogen folderen aangezien wij geen commerciele instelling zijn. Maar geen sprake van.
Het aanvragen van een vergunning gaat vrij snel. Je moet nogal wat vreselijks van plan zijn -en dat zijn wij- willen ze de vergunning weigeren.
Goed: optie is duidelijk- vergunning aanvragen voor 1 dag? 2 dagen?
Persoonlijk vind ik dat het sop de kool niet waard is. De kosten zijn relatief hoog. Volgens mij kun je met dit geld betere dingen doen.
De flyer moet natuurlijk wel worden afgemaakt, dan hebben we er een achter de hand als we ergens wel (gratis) kunnen flyeren.
Ik laat de beslissing over aan onze penningmeester.
(Illegaal folderen is geen optie).
Folderen
Ik weet niet hoe duur het is en waarom folderen zo duur moet zijn?
Mijn idee zou zijn: ALLE vijf dagen (dinsdag tot en met zaterdag) folderen met twee personen tegelijk van 10-12 uur en op woensdagmiddag ook nog eens tussen half 1 en 2 uur. Ik denk dat 1 vergunning moet kunnen reiken voor al die vijf dagen.
De plek onder aan de roltrap aan de achterzijde van het station lijkt me heel geschikt. Kan eventueel ook bij het zebrapad waar mensen oversteken naar de beursgebouwen. . Het zou fijn zijn als we de onderwijsvakbonden (allemaal!) vragen om een stapeltje uitdelers van de BON bij hun stand te leggen. Dat willen ze vast wel doen.
wedje maken?
Hinke, ik wil wedden dat die bonden dat niet doen, niet een. € 10,–?
willem smit
Vragen of iemand foldertjes voor ons op een tafeltje wil leggen
Vragen of iemand foldertjes voor ons op een tafeltje wil leggen, desnoods tegen een kleine vergoeding, is de beste optie. Folderen voor een of twee dagen is leuk, maar levert te weinig op. Dan zijn er vast betere plekken te bedenken waar je voor niets kunt folderen. €425,- is eenvoudigweg teveel. Ik wist ook niet dat het zo duur moet zijn. -De vergunning wordt overigens vergeven aan een persoon: op naam. Met twee personen folderen kost je het dubbele.
Laat ik het zo zeggen: we kunnen die 425,- beter geven aan een goed doel (laten we voor dat geld bijlessen betalen voor een arm kind uit een achterstandswijk oid.) dan dat we er voor folderen. Ik wil graag folderen, maar de gemeente maakt het wel erg lastig hier. Nogmaals, er is vast wel een andere gelegenheid waar we alleen maar wat reiskosten hebben enwaar we voor nop mogen folderen.
Kortom, die flyer moet er komen, maar voor deze gelegenheid moeten we slim zijn en ze op een andere, goedkopere manier aan de man brengen- is er niet iemand met de juiste relaties?
(En ga niet illegaal folderen: daarmee strijk je mensen alleen maar tegen de haren in, daar schiet je niets mee op).
belachelijk
Laten we eens aan ervaren Utrechtse actievoerders vragen hoe zij dat dan doen met de vergunning. Ik wordt vaak genoeg op straat lastig gevallen met de vraag of ik een parfumkortingbonnetje wil hebben. Ik geloof er niets van dat deze meisjes (die voor een appel en een ei door de lokale drogist worden ingehuurd) een vergunning moeten hebben. Kent iemand Utrechtse activisten of mensen uit de Utrechtse politiek die dit weten?
Standhouders
Probeer het op een akkoordje te gooien met BON-gezinde standhouders (vakbonden? wie nog meer?). Die kunnen een BON-folderaar tot deelnemer bombarderen, zodat die bij die stand naar hartelust kan folderen. Ik weet niet of je met je deelnemerspas op een andere plek dan bij die stand mag folderen, dat zouden we moeten uitzoeken…..
Planeten Paultje
stickers
Misschien een ideetje om stickers (knalrood of oranje) te maken die door leden opgeplakt kunnen worden, zodat we overal zichtbaar worden?
Rekam, zijn het je genen?
Rekam, zijn het je genen? Of ben je door ijver en studiezin zo slim geworden? -Ik vind je idee echt heel slim: laat ieder lid van Bon dat de beurs bezoekt -als men dat wil hoor, laat niemand zich verplicht voelen- een badge of sticker dragen. Zorg dat je wat foldertjes in de tas hebt, dan kun je altijd Bon ter sprake brengen en wat foldermateriaal overhandigen. Dat is legaal.
Wat vinden jullie van Rekams plan?
(Dan sta ik wel bij de ingang te wachten met badge en folders: op mensen wachten is toch zeker niet illegaal?)
NOT-organisatoren zijn niet gek
Het lijkt het ei van Columbus. Maar als het de oprganisatoren opvalt zullen ze waarschijnlijk toch ingrijpen. Voor reclame maken en foderen moet nu eenmaal betaald worden en het niet boeten om de mazen te dichten kan op den duur de organisatoren veel geld kosten. (boeten is iets anders als beboeten)
Maar we kunnen het proberen.
Het is niet de bedoeling dat we folderen
Het is niet de bedoeling dat we folderen- je maakt op een dergelijke beurs toch regelmatig praatjes met allerlei mensen. Dan kun je, als Bon ter sprake komt (waarom heeft u zo’n lelijke badge opgespeld?) de mensen wat folder materiaal meegeven. Dat zal toch niet illegaal zijn? (Er is dus geen sprake van actief folderen).
Volgens mij is Rekams voorstel slim, want: het zet zoden aan de dijk (een badge kan wel opvallen), en het staat je vrij om hier en daar een praatje te houden over de vereniging Bon (die komt uberhaupt tegenwoordig wel ter sprake, zelfs als je geen badge draagt!)
Nadeel is wel dat je je verborgenheid moet opgeven.
Maar ik geef dit plannetje graag voor een beter plan.
slim
ik ben zo slim, maar helaas vinden mijn rector en mijnafdelingsleiders mij de meest domme docent die zij ooit zijn tegengekomen (= intimidatie en indoctrinatie, ik geloofde het bijna zelf ;-)))
Echt wel!
Goed plan. Daarmee maak je meteen zichtbaar dat we best groot zijn.
‘Ik ben een trots lid van de BON’
op het toilet en overal waar je verder komt
We gaan vast wel een keer naar toilet en velen na ons ook. Dus een stickertje op de deur van het toilet ……
het toilet op je school of waar dan ook op school
En bij de huisarts
En in de supermarkt
En noem maar op, docenten zijn altijd heel creatief dus waarom hier niet mee
Ik had aan mijn volledige team “vakwerk” gestuurd als pdf bijlage. Dezelfde dag nog ontving ik diverse reactie en …. een collega had het gecopieerd en op de tafel in de docentekamer gelegd.