Omgangsmanieren

Vandaag is Ozzy 70 geworden. Het is 3 december 2018.

 

Dit blogje is eerder geopend, op 15-11-2018, met een screenshot van een oprisping uit het Agora circuit rond de @onderwijscoop. Een dag later zag ik deze tweet.

Deze Tjip is niet de @tjip van het artikel in de @nrc waarover verder hieronder wat tweets staan van de diverse fatsoenrakkers. Het werd al opgemerkt, FriendlyFoe twittert niet meer. Account gesloten op 14-11-2018, terwijl @curriculum_nu vol op koers ligt. Een koers die voor rekenen en wiskunde nog steeds door de Freudenthalgroep wordt uitgezet. Leerzaam blijft (ook de discussie onder):

www.beteronderwijsnederland.nl/forum/what-mathematics-is-important-for-future-work/

FF=JH kijkt en verbaast zich nog wel. Curieus is bijvoorbeeld:

Dat “sommige kringen” slaat op de “Hirsch knowledge crowd”. Die mogen niet aan Dewey komen. Hier speelt iets meer denk ik maar pollens! Wat een succes met een andere koers op onze dichtstbijzijnde  wereldzee van het onderwijs. Mind you, na het Amarantis debacle en het gekuiste rapport Halsema dat alle betrokkenen in liefdevolle bescherming nam.

 

Ik snap dit dus niet. Ik had tot voor kort van Hirsch en Dewey nog nooit gehoord. Vast belangrijk. Maar ondertussen gaat elders de werkelijke totale flauwekul van SLO gewoon door en Jelmer zwijgt daar helaas tamelijk structureel over.

Op Uni C heeft de pseudowetenschap van Kees Hoogland vrij spel:

www.leraar24.nl/rekenen-in-beeld-met-ffrekenen/

En ook bij @curriculum_nu:

www.beteronderwijsnederland.nl/blogs/2016/12/waar-staan-we-nu-met-het-reken-en-wiskundeonderwijs/

Van Streun, Gravemeijer en de hele #rekentoetsmaargeenrekenen lobby staan weer aan het roer. Marc van Zanten is niet toevallig ook de man van de pabo-kennisbasisrekenen waarin van 2/3 maar 0,66 werd gemaakt.

Meer daarover in

www.beteronderwijsnederland.nl/forum/de-hbo-raad-kennisbasesfraude-in-beeld/

In

events.slo.nl/nl/event/2018-11-21-masterclass-3-voor-rekencoordinatoren-probleemoplossen

heeft hij het over een van de speerpunten van SLO:

www.beteronderwijsnederland.nl/blogs/2014/09/nieuwe-examenprogrammas-wiskunde-het-onderwijzen-en-toetsen-van-wiskundige-denkactiviteiten/

Tja, de didactische invulling blijft belangrijker dan vakinhoudelijke en conceptuele correctheid. De figuur hierboven is treurig illustratief voor wat dat betreft, en het is juist op vakinhoud dat discussie met deze lui onmogelijk is. Dat zagen we ook bij de hoorzitting over de #rekentoets, lees eens rustig terug:

www.beteronderwijsnederland.nl/wp-content/uploads/2014/10/SLO-keek-mee-met-rekentoetshoorzitting.pdf

Over manieren gesproken. Moet je doen! De boeven zullen er blij mee zijn.

Meer weten over SLO en zo? U kwam hier wellicht via:

De stilte rond de onderwijscooperatie

En dan dit. Na

kwam eerst

en toen

Gelukkig dat er dan nog een leraar is die het scherp ziet. Misschien is het wel een BON-lid….

Het lijkt de DDR wel.

#flipthesystem it’s not….

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie